lördag 13 februari 2010

Första lediga dagen på en månad

Dagen började med att jag satt i köket och sjöng Smells Like Teen Spirit tillsammans med Kurt på radion och Robert sjöng opera i badrummet. Han är sjukt bra på opera min kärlek. Lite senare på dagen framförde han nämligen Nessun Dorma i Rådhuset inför massor av människor. Respect!

Jag och Roberts söta sambo Siri gjorde stan i snömodden innan vi gick hem och jag gjorde en fett god pastasås med musslor som vi åt när Rob kom hem.

Vidare såg vi en mycket bra föreställning av och med Ulrika Ellemark på Bryggeriteatern: Fuck me! Oerhört välspelat och en allmänt jobbig föreställning att bevittna. Jobbig i aspekten träffande och igenkännande.

Nu har vi ätit lax, rom och krabba i filodeg och kollat Melodifestivalen. Kan inte säga att jag var överförtjust...

Konstigt nog blir jag så jäkla lugn i Malmö. Jag känner mig trygg och ostressad och kan koncentrera mig på att vara kär och glad, vilket givetvis är underbart, men det får mig att undra om jag verkligen ska bo i Stockholm. Känner att jag allt som oftast är en stressad, asocial psykobitch där vilket är en ganska tråkig benämning att igenkänna sig i.

Ack. Kan inte den tvivlande ungdomen vara slut snart så att lite ordning och reda infinner sig?

1 kommentar:

  1. NESSUN DORMA!! Jag hoppas att du smygfilmade lite! Jag har aldrig fått höra honom sjunga opera! Sjukt orättvist!!B:)

    SvaraRadera