tisdag 2 februari 2010

Facit, vetedegar och sugrör

Det blev inget inlägg igår. Det var första dagen på månaden, första dagen på veckan och första dagen på länge som jag hade en sån jevvla aktivitet i min telefon och på riktigt att jag inte hann blogga.

Både igår och idag har det varit sådana underbara dagar på jobbet. En av mina absolut bästa vänner, Lillan, har börjat jobba tillsammans med mig och det finns inget och ingen bättre. Dagen igår flög iväg, trots att jag jobbade elva timmar i sträck och sen åkte direkt till en trevlig middag på Vulkanusgatan (i en lägenhet där, vi åt inte direkt från marken). Idag har det varit ännu lättare och roligare att jobba och jag är SÅ glad att vi får chansen att ses nu varje dag.

Just nu har jag väldigt mycket att ta ställning till. Har hundra saker i huvudet som maler och maler och maler. Många har försökt få tag på mig under dessa dagar men jag har inte riktigt känt att jag orkar snacka. Ibland är jag ledsen och ibland är jag glad. Nu har jag fått ett erbjudande som jag inte vet hur jag ska göra med. Jag vill räcka till för alla. För mig själv med. Men det är det svåraste.

Jag vill inte ha ännu en sommar av isande blickar och spott bakom ryggen som mina senaste två. Då skulle jag gå sönder. Jag vill inte ha en sommar hemma med jobbångest och tristess. Mest av allt vill jag bara vara kär och glad och ha roligt. Åh, kan man inte få facit i hand?! Hur skulle det bli om..? Hur skulle deta vara ifall..? Att ta beslut och vara född i vågens tecken är som att försöka kavla ut en vetedeg med ett sugrör. Jävligt segt och typ omöjligt.

M och I (ni är mig så kära och jag tänker på er)
A och N (ni är så fina och vi ses om en stund)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar