onsdag 23 mars 2011

Snurrig dag

Idag har varit en snurrig dag. Förutom att vi spelade två väldigt roliga föreställningar kan detta summera dagen...

Jag borde ha:

  • hämtat ut ett par fina Ray-ban wayfarer-solglajjer som jag beställde på nätet häromdagen
  • beställt hotell till veckan som kommer (till jobbet alltså)
  • gått med återvinningen som snart är ett oöverstigligt berg. Om inte Göran Kropp redan hade förolyckats hade detta säkerligen blivit hans död.
  • städat lägenheten
  • tvättat
  • gått upp med grejer på vinden
  • gått och lagt mig i tid

Istället har jag:

  • hämtat ut ett par FULA Ray-ban new wayfarer-glajjer som jag råkat beställa. Inte alls lika fina som de klassiska. Får skicka tillbaka dem och beställa om.
  • dammsugit... jo, det har jag faktiskt gjort. Och bytt gardiner i vardagsrummet (eller rummet som det också kallas, eftersom jag bara har ett).
  • tittat lite på väskorna som ska upp till vinden
  • blivit irriterad över att det är så fult och gammalt hos mig
  • blivit lite deppig för att jag inte är rik och kan renovera kök och badrum
  • möblerat om i rummet i ren frustration. Det blev ännu fulare.
  • tittat, i mer än en timme, på roliga wedding-dances på youtube
  • lagt upp en annons på min Malm-byrå på internet
  • försökt sälja min gamla tjock-tv på fejjan
  • ätit serrano-skinka (10 spänn paketet på ICA) och vindruvor
  • lyssnat på gammal hiphop
  • blivit ledsen för att jag inte gjort allt jag borde ha gjort... och nu är det stökigare än förut... men mindre dammigt.
  • kollat upp Halebops abonnemang för iPhone... verkar ju ruskigt bra. Vad är haken?

5 kommentarer:

  1. Halebop: ingen som helst kundservice vad jag har hört. Så strular det så är det svårt att få hjälp.
    Förresten så älskar jag dig.

    /R

    SvaraRadera
  2. Haken finns inte =) Vi har Halebop och det har fungerat ruskigt bra!

    SvaraRadera
  3. Haken är att räkningen blir alltid för dyr.. Men det är snarare mitt fel kanske än Halebops!

    SvaraRadera
  4. Ja, Halebop verkar sjukt prisvärd! kanske Får bli det när jag byter telefon om typ 18månader =)
    Köp så jag får reda på om det är bra!
    Kram Keba =)

    SvaraRadera
  5. vilken rolig frisyr du har på bilden förresten..

    SvaraRadera