onsdag 16 mars 2011

Jag har blivit värvad

Ledig dag i Malmö. Ledig dag... bara det är ju nästan för bra för att vara sant. Att vi dessutom befinner oss i Malmö så att jag kunde vakna upp bredvid världens bästa grabb gjorde inte saken sämre.

Vi har mest strosat på stan tills Robert skulle repa. Imorgon har han premiär på klassens slutproduktion Tre Systrar, därav de sena repetitionerna.

Jag köpte ett nytt rött läppstift (kan vara allt Mad Men-tittande) och en reaklänning. Sen gick jag huxflux med i Amnesty. Någonstans känns det redan som att jag är med i Amnesty, eftersom jag sagt det till mig själv (och de som kommit fram till mig på gatan för att värva medlemmar). Ska bli kul att se om det känns lika bra att vara med på riktigt som det känts att vara med på låtsas...

Nu har jag än en gång ätit middag på Green Mango med ensemblen och hunnit se en improförställning på Inkonst tillsammans med Paula. Väldigt, väldigt roligt. Improvisationsteater är verkligen oerhört underhållande. Malmö är överlag en väldigt skön stad. Det händer mycket roligt här. Och dessutom är det billigt att äta ute (bara det liksom!).

Om en timme kommer Rob hem och då ska vi äta lite fruktsallad med vispgrädde (ni vet, vispgrädde som är så nyttigt och smörjande för tarmen!?) innan det är total sovdags. Imorgon kl sju ska vi vara på spelplats. Jag ska be Robert att göra sin famn omysig imorgon bitti så det blir lätt att gå upp.

2 kommentarer:

  1. Han lyckades inte så bra med det där sista va..?

    SvaraRadera
  2. Amnesty är jag ju redan med i, så dem klarar jag mig undan på stan. Men jag funderar på om jag måste köpa en mobil för varje mobiloperatör som finns, så att jag kan slinka undan försäljarna på stan genom att intyga att jag redan har deras abonemang. För de går alltid rakt på mig, som hökar, och jag är så dålig på att vara avvisande.
    Va glad jag blir att ni har det så myspysigt i Malmö! Stor kram från Harrifet

    SvaraRadera