torsdag 10 mars 2011

Schleten och saknig


Nu har vi precis kramat Paula hej då i Hedemora där vi spelat Chilla eller Tjalla idag. Vi fortsätter till Norberg för turnéns sista spelning imorgon kväll och innan dess ska Paula hem och pussa på sin fina Calle som ska till Gambia och spela musik i tre veckor. Jag vill också pussa på min kille. Skulle så gärna åkt ner till malmö direkt efter spelningen imorgon men det finns inga kommunikationer allt mellan norberg och skåne så sent verkar det som. Jag får åka till Stockholm över natten och ta det tidigaste flyget jag hittar istället. Jag vet att jag är oerhört omiljövänlig, men eftersom vi knappt hinner ses alls i helgen så kände jag att det var nödvändigt. I övrigt börjar vi bli lite trötta och slitna nu i ensemblen. Nackspärr, onda kroppar och trötthet skvallrar om de senaste tre veckornas långa timmar på turné. I påsk är jag ledig ordentligt och då ska jag till Berlin. Vad ska ni göra i påsk?

4 kommentarer:

  1. Tjaa då liksom börjar mitt sommarlov (aka arbetslöshet)..! Så jag ska väl sitta och fylla i papper till Arbetsförmedlingen...

    SvaraRadera
  2. Jag ska va ledig på riktigt & åka till Berlin :D

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen aning. Mysa med katten hos mamma och pappa och ladda för Vimmerbysommar förmodligen. Låter som ni har det bra på turnén, men ta hand om er och vila då ni kan så ni inte sliter ut er!

    SvaraRadera
  4. haha schleten bild! fan vad fint det kommer att bli i börlin!

    SvaraRadera