tisdag 22 mars 2011

Fett und keff

Här kommer, inspirerad av Sus, min egen hiss och diss-lista för dagen. Eller dygnet. Jag döper den till Fett och keff-listan

Vi börjar med keff:
  • ERSÄTTNINGSBUSSAR I ETT HALVÅR. På just den linje där jag ska åka fram och tillbaka från jobbet. Tacka vet jag turnéerna för detta kommer inte bli en favorit.
  • Distansförhållande. Förhållande-Ja tack. Hej då varje söndag-Nej tack. Separationsångest, saknishångest och vanlig ångest är resultatet av denna totala keff-status.
  • Damm och äckel. Hemma för första gången på en månad. Fräschören i min lägenhet tog emot mig som en kär gammal vän.
  • Att Hanna Roth har åkt hem. Det var så trevligt med sällskap här hemma.
  • Att somna i soffan med smink, kläder och utan att ha hunnit duscha efter träningen (alltså det här skulle aldrig hända mig på riktigt... men hypotetiskt sett alltså..).
  • Uppstigning kl 05.00
  • Saknighet. Överlag.

Och dagens totala fett-status:

  • Inga långkalsonger och inga förfrusna fingrar under in och utpack
  • Komma hem och vara hemma ett tag
  • Precis hinna hem och göra god mat till Top Model-finalen (maten åt jag själv)
  • Att ha världens finaste kille som ringer och är kärlig många gånger.
  • Nya Ray-Ban wayfarer på väg hem till mig. VÅR!
  • Nya vårskor med liten klack och fint spänne.
  • Billiga vindruvor på ICA.
  • Att få somna i soffan med smink, svett och linser bara för att kunna vakna och inse att det inte är hela världen.

3 kommentarer:

  1. men åh! Tänk på mig som bor i Stureby då! Fett opepp på ersättningsbussar.... skit oxå...

    SvaraRadera
  2. Ja de där bussarna alltså.. :/ Jag bor i Hagsätra och får oxå åka dom, det enda positiva är typ att de har släckt ner perrongen här på nätterna så nu blir det äntligen helt svart i min lägenhet när jag ska sova! Och så upptäckte jag att jag kan ta mig in till Centralen via Älvsjö med buss och pendel, vilket går mycket snabbare än tunnelbanan... Jag hoppas att alla vänjer sig med bussarna och att det kommer flyta på bättre snart..

    SvaraRadera