söndag 3 januari 2010

Nyår i bilder

På nyårsafton packade vi bilen och satte kurs mot Göteborg. Det var halt och jävligt men ändå en utomordentligt trevlig bilfärd.
Här ser det rätt grått ut, men sen blev det minsann sagolikt vackert.
Vi stannade och åt äcklig hamburgare på Max.
Men Robert var söt och glad ändå.

Jag var också glad, men ganska frusen.
Vägen var lång men vacker.
Just när vi kom fram till våra fina vänner Erik och Sarah kom de andra gästerna också och köket intogs genast för mingel och matlagning.

Mycket galet god mat blev det. Bland annat ljummen rödbetssallad, med valnötter, ruccola och chèvre. Mums.



Hummous, oliver och andra goda röror.

Ost och vitlöksfyllda ugnsbakade champignoner, tapenade, ölkorv, massor av ostar, risotto, Svens hembakta olivbröd och massa annat gott blev också uppdukat eftersom.

Snart blev alla mätta och glada. Min bordsherre blev alienerad.
Efter middagen och otaliga partypoppers blev det dags för lappleken.

Lag syd: Den ljuvliga värdinnan Sarah, Josefin och Rille.

Lag öst: Calle, Gustaf och Sven.

Lag nord: Sanna, Frida och Erik.



Och lag väst: Malin, jag och Roberts öra.
Efter en lång och utdragen men sjukt rolig kamp, tog lag syd hem segern med en poäng över oss.

Plötsligt var det dags att klättra upp på ett berg med utsikt över hela Göteborg och titta på raketer, skåla i skumpa och sjunga glada sånger. NU ÄR DET 2010!

Robbie var glad och jag är kär i honom.

Efter några timmars dansande och busande, inklusive lottutdelning med fina vinster började folk behöva vila bena litegrann.

Alla utom två...

Denna bejublade show höll på en lång stund och kommer kanske sättas upp på en teater nära dig inom en snar framtid.

Ord kan inte beskriva vad vi fick uppleva denna afton.


Dagen efter var det mysfrukost med Sarah, Erik, Sanna o Calle. Jag och Robert hann med en snabbfika hos fina Erika i hennes galet mysiga och snygga lya.
På väg hem fick vi sällskap av Sanna och Calle. Vi hade väldigt roligt på vägen. Bland annat hittade vi den här skylten på en toalett. Den var rolig tycker jag. Visste inte riktigt vad jag hade tänkt mig innan jag gick in liksom...

Mitt i natten kom vi hem efter världens mysigaste nyår. Gott 2010 allihop!

4 kommentarer:

  1. jag är kär i dig!
    / rob

    SvaraRadera
  2. jag är också kär i dig!
    / Obi-Wan Kenobi.

    SvaraRadera
  3. ni är så sööta! puss på er<3
    (varför har han stjärnor på huvudet?)

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni får ett underbart 2010 tilsammans. Ni är så vackra och lyckliga tillsammans. Mor

    SvaraRadera