tisdag 26 januari 2010

Inte ens halloumi

Alltså. Magsjuka suger verkligen. Det är vidrigt att ha ont överallt. Varenda muskel och varenda led ömmar och gör ont. Jag kan varken sitta, ligga eller stå utan att vilja byta ställning varannan sekund. Ingenting är bekvämt.

Och att inte kunna eller vilja äta... Det är banne mig en förbannelse. Det brukar ju vara det bästa jag vet, men idag blir jag inte sugen på ens det godaste av det goda. Tänkte att när jag slutat må direkt illa skulle jag unna mig nåt gott, men trots att de flesta kräkreflexer slutat ta över min kropp var femte minut så är jag inte sugen på någonting.

Inte ens Halloumi (osten, Becka...).

Nu har jag ringt finisarna på jobbet och de tycker att jag ska vara hemma en dag till. Det är väl lika bra, men det är så outgrundligt tråkigt att vara hemma utan att kunna göra nåt. Inte ens mysa framför en film funkar för det gör för ont i ryggen. Sabla virus.

Nyss fick jag dock prata med ett av våra finaste barn på dagis som gillar att hinna fram till telefonen före fröknarna...

-Hej Josefin!
-Men hej Victor! Är det du?
-Ja, det är det. Det tycker väl du är roligt?

Sen hann vi inte prata mer innan fröken C fick napp på telefonen. Men han hade ju rätt, det var väldigt roligt. Oftast brukar han hålla på med en låtsastelefon och det är alltid samma scenario:

-Josefiiiin, det är telefon till dig.
-Jaha oj, är det? Vem är det då?
-Det är din kompis, han har blivit biten av en hund!

Alltid, alltid, alltid har min kompis blivit biten av en hund, ibland får jag prata med kompisen, ibland med kompisens mamma och ibland med själva hunden. Det är, som ni förstår, alltid lika roligt.

6 kommentarer:

  1. Stackars, stackars dig! Huvva, det är inte roligt att tillbe poslinguden var & varannan minut. Krya på dig! (på fredag ska jag kanske få träffa dina dagisbarn :) )

    SvaraRadera
  2. Usch å blä! Kräksjuka...och att inte vilja äta sen...mat är ju liksom vår grej för tusan!!! =0)
    Krya på dej snabbt min vän. Och nu får vi banne mej göra slagg i saken att ses snart tycker jag minsann!!!

    SvaraRadera
  3. Hmmm, göra "slagg" i saken....? Lite konstigt kanske. Menade nog "slag" tror jag. =0p

    SvaraRadera
  4. Oj, oj... Det måste vara riktigt illa när inte ens halloumi får igång fröken Josefin's aptit... Hoppas du mår bättre fortare än kvickt fina fina vän! Puss puss från Alex (du vet hon i England som även tycker att vi ska använda det fantastiska verktyget Skype snarast!)

    SvaraRadera
  5. Vet inte vem jag tycker mest synd om - din stackars kompis som blir hundbiten hela tiden eller dig din stackare som är så sjuk att du inte kan äta. Då är du verkligen jättesjuk - så det är nog mest synd om dig! Stackars dig!
    "Slagg i saken" är ett underbart uttryck som nog betyder något annat än Thomas menade. Låter som någonting som mest drabbar män! Oscar ska enbart passa sig för att kritisera Mads Mikkelsen!!!

    Josse - varför hette förra inlägget The Beatles???
    (jag fattar varför det här hette Inte ens halloumi)
    With love from me to you

    Cool Cat

    SvaraRadera
  6. The Beatles syftade givetvis på guldbaggarna mami. Håller både med om slagg i saken och att det är mest synd om mig. Nu mår jag väldigt illa igen... Kan det vara svinis?

    SvaraRadera