måndag 18 januari 2010

Hårt jobb

Nu har vi haft två föreställningar varav den första gick sådär och den andra gick helt ok. Mycket tack vare mina fina vänner som kom och tittade och gav massor av energi.

Både igår och idag har jag haft lite ångest. Jag vet inte egentligen för vad. Är bara stressad över livet känns det som. 26 är ingen rolig ålder. Allt är uppochner och man är inte purung men inte gammal och jag har ingen aning om vad jag ska syssla med i livet. Ska jag kasta mig ut i den otrygga teatervärlden? Är jag ens bra nog att försöka? Är det bättre att satsa direkt på ett tryggt och välbetalt jobb? Ska jag börja plugga nåt? Vad trycker jag egentligen är roligt? Vad är viktigt? Vad heter Gud i efternamn? Nä, ok... inte det sista, det vet jag redan. Men allt detta snurrar i skallen hela tiden och gör mig vilsen och deppig.

Särskilt tråkigt blir det ju när Rob åker hem. Nu ska jag jobba och spela i två veckor utan hans sällskap och jag känner mig så opepp att gå till jobbet imorgon så det finns inte. Usch. Jag vill vila.

Men nog kan jag skatta mig lycklig som har så goa kompisar som kommer och kollar på vår föreställning, och som har med sig blommor och choklad. Och hur glad blir man inte när man kommer hem och blir överraskad av en ljuvlig ros i köket med en fantastisk hemlig lapp till. Svaret är: Mycket glad. Så glad att man kanske till och med orkar jobba hela veckan.

7 kommentarer:

  1. Men du tjejen har du det inte relativt grymt nu ändå när du tänker efter? Spelar i en revy som fått skitbra recensioner och får varva med ett jobb med ärliga härliga barn - jag tycker det låter fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Hej Josefin! Jag tror att du redan vet svaret på vad du vill göra, men sen är det rädslor som står i vägen. Om du ställer en snabb fråga till dig själv och svarar utan att tänka, så vet du!
    Du behöver inte vara rädd. Jag tror på dig och tycker att du ska satsa på att berätta, underhålla och glädja människor. Det kan man göra på många olika sätt och svaret på hur får tiden utvisa. Här kommer en stor kram från en hemlig liten beundrarinna......

    SvaraRadera
  3. Satsa på både ett rygg jobb och teater vid sidan om så länge du orkar så kommer kanske allt att trilla på plats en dag.
    Jag älskar eran kärlek, ni har så mycket framför er!!

    SvaraRadera
  4. Ja det skulle ju vara "tryggt" jobb jag menar, tro för allt i världen inget annat.
    (nybliven mormor)

    SvaraRadera
  5. Hihihi, jo jag förstod nästan det. Tack kära fina Britt för att du är så gullig och kommenterar så bra!

    SvaraRadera
  6. Stå på dig, alltså stå på dig på scen för du har talang. Längesedan jag skrattat och njutit så mycket på teater...
    Fick tipset om Vasastansrevyn av Catarina W.
    Ni var underbart spänstigt roliga(ons 13/1).

    /janne

    SvaraRadera
  7. Janne: Tack! Vad roligt att du hittat till min blogg och vilken tur att du kom med så bra och peppande ord när jag behövde det. Ni var en helt underbar publik den trettonde så vi vill verkligen tacka för all energi vi fick av er. Tack!

    SvaraRadera