måndag 2 februari 2009

Det blir inte bättre än...

...såhär en söndag i Stockholm:


Först brunch på String med två av de käraste jag har, Robert och Hannah. Sen kom Daniel till Stockholm och vi fick ses för första gången på 2 veckor. Idag var det nämligen dags att uppleva julklappen jag fått av honom. Jag var superspänd och peppad. Daniel va mest nervös för den höga volymen. Efter det suveräna, übercoola första förbandet, de två tjejerna i First Aid Kit, var stämningen hög men ändå sansad. Sen spelade det trista och intetsägande, oförståeligt hypade bandet Parken. Fan va jag inte diggade, men det gick ju hem hos 16-åringarna och de gälla skriken från dem fick Daniel att bli nervös och mig att inse att jag blivit nästan gammal... Snart var det dock dags för min idol (tillika mitt frikort)...

...och han var precis lika magisk som alltid: MARKUS KRUNEGÅRD.


Gästartist var Mauro Scocco (!) och de gjorde en fantastisk duett av hans gamla hit Sara! Annars var bästa låtarna Hjälp, Jag är en vampyr och extranumret Ibland gör man rätt ibland gör man fel. Åh! Jag älskar Markus. Han skriver sanningar om livet i sina låtar.
Söndagar borde alltid vara såhär!

1 kommentar:

  1. FAN, vad jag är avundsjuk!! Ville också vara där!
    Jajja, får väl se fram emot maj & kvinnan med rösten...

    SvaraRadera