torsdag 5 februari 2009

Sacre bleu!

Vi hann utan marginal med planet men nu är vi faktiskt här. Jag älskar Paris. Kan inte få nog av denna stad. Idag började vi dagen med gå ner till la boulangerie på hörnet och handla färska baguetter och pain au chocolate. Sen har vi gått runt o runt o kollat i alla coola second hand-affärer. Jag har köpt en stickad tröja med fickor och tre superfina flugor, fick dem billigare för att tjejen i kassan gjorde fel. Gött. Sen har vi fikat i solskenet och ätit chokladkaka. Ett snabbt besök till Sacre Coeur hann vi med och det kändes såklart som om vi var med i Amelie från Montmartre. Nu ska vi på fest i en modebutik och alla håller på att sminka sig och göra sig fina. Jag har på mig en av flugorna jag köpte, den ser ut som en hundradollarsedel. Jag vill inte åka hem.

4 kommentarer:

  1. varför ÅKTE du hem då?
    jag har gråtit, USCHUSCHUSCH vad jag saknar er, det har varit värt mer än tusen guldtackor att ha er här, känns knäppt bara att vi inte bor i samma land, du är så ESSENTIELL i mitt liv. gick flygresan hem bra? arbetsintervjun var svår o läskig o det känns som om jag svarade fel på alla frågor o att hon tyckte jag var konstig o dålig men hon skulle ringa o ge besked nästa vecka. får jag inte jobbet där blir jag ärligt inte jätteledsen. meeeeen, vi får se! saknar dig, vad skulle jag göra utan dig, va? bisous!

    SvaraRadera
  2. fina fina becka. min lillaste lilla lillasyster. du är så duktig och modig, stark och vacker. du är verkligen essentiell i mitt liv också. jag ska komma igen i april och sen kan det mkt väl bli så att jag flyttar in hos dig i september. saknar dig redan också. massa massa. synd att jag inte kan lägga upp de fina bilderna. känns sjukt trist med kameran. puss puss puss

    SvaraRadera
  3. vad betyder sacre bleu?

    SvaraRadera
  4. sacre bleu betyder väl ordagrant den heliga blå..? Tror jag. Men det är ju ett franskt uttryck i stil med typ Herregud! Vem är du?

    SvaraRadera