måndag 23 februari 2009

It's a new day, it's a new dawn it's a...

Idag började mitt nya liv.
Eller...
Idag fick jag tillbaka mitt gamla liv, med nya fernissade kanter, skulle man kunna säga.
Äntligen frisk.
Äntligen varit på gymmet.
Konditionen sög, men det kan jag jobba upp snart. I övrigt kändes det bra. Jag har slängt alla rester av godis och chips som jag levt på istället för mat den senaste veckan (sanningen är att jag hetsåt upp ganska mycket igår kväll eftersom jag visste att mitt nya liv skulle börja idag... Det är ju synd att slänga nåt ätbart liksom...).

Tog en kopp te med Jakob på eftermiddagen . Han är klok och fin.
Vi satt bredvid Johan Glans och David Batra och jag kom fram till att de har världens bästa jobb! De kan liksom gå ut o fika i flera timmar (vilket de kan dra av som jobbluncher) och sen sitta och försöka få varandra att skratta åt olika grejer (vilket inte verkade vara så svårt), sen skriver de ned det och använder som material i Kvarteret Skatan eller vad de nu ska göra härnäst! Sjukt nice! Jag ska också bli rolig. Och skånsk. Och kille. Får sikta på nästa liv.

Nu ska jag strax ut i snökaoset (det är vad det kallas i Stockholm varje gång det blir lite vitt på marken) och knata till Hannah och kolla 183 dagar. Vi ska vara fett nyttiga ihop.

2 kommentarer:

  1. i nästa liv ska jag bli en irländsk rödhårig yngling med fräknar som spelar fiol.

    SvaraRadera
  2. Lite som Birk Borkason fast med en finare dialekt eller? Jag hoppas verkligen att du får som du vill. Med ditt veggokarma kan jag inte annat än tro att det går i uppfyllelse.

    SvaraRadera