onsdag 11 februari 2009

Piss och en gammal bekant


Jag har haft en ganska pissig dag. Och lite känner jag att jag har ett pissigt liv just nu. Sjukt otacksamt för jag har egentligen mycket att vara glad över men just idag har det inte varit så roligt. Är så vansinnigt trött på mitt jobb att jag ibland bara känner för att gå in på lagret och skrika högt. Har varit i Gallerian i några dagar och jag FATTAR INTE hur jag orkade vara butikschef där och sen jobba heltid i den butiken så länge. Folk där är så jävla dumma ibland. Dock kom Linda in med färskpressad juice och en semla som jag o Martina fick trösta oss med. Då till det andra problemet. I några månader nu har jag haft sporadiska besök av en gammal mycket otrevlig bekant. En känsla i min kropp som jag nästan trodde jag lyckats bli kvitt - men icke. Känns bättre nu än för en månad sen, då kunde jag bli så ledsen, äcklad, arg och knäpp att jag började grina, så är det inte nu, men det känns ändå inte bra. Bara vetskapen om att det plötsligt kan slå till är obehaglig. Eftersom jag fortfarande är sjuk kan jag inte träna än heller så jag mår dåligt varje dag över det. Förhoppningsvis försvinner stressen och ledsamheten när jag ska vara på Götgatan imorgon, och förhoppningsvis försvinner monstret i mitt huvud, som sätter bo i min kropp, också inom en snar framtid... men jag börjar tro att jag kanske får lära mig att leva med det.

4 kommentarer:

  1. Den kommer inte slå till & det ska du se till. Om inte du så jag. Nu är det dags att du tar fram ängeln du också har på axeln & pratar lite med den, bort med all skit, det tar bara en massa onödig energi & tid! puss kära

    SvaraRadera
  2. vem är den här otrevliga bekanten va? ska jag komma över o giva den på moppo? min älskade syster, hoppas monstret fjärmar sig bientôt, du förtjänar att hoppsa fram på rosa moln, varje dag. ska hälsa från Henrik han tyckte du var SJUKT trevlig och också att det är gulligt att du tycker så mycket om MIG, han känner inga syskon som är så gulliga me varann. och mindre gulliga ska vi aldrig bli heller, hihi! *cyberpepp*

    SvaraRadera
  3. Hej Kompis!Tack för ditt sms. Jag fick det i Finland och det är så dyrt att svara där så jag skriver här istället. Jag mår bara bra...tack för att du undrar. Trist att du känner dig låg. Du ska se att det blir bättre snart. Du ska vara mycket snällare mot dig själv, inte tänka elaka tankar! Det är inte meningen att man ska vänja sig vid otrevliga bekanta...dem ska man göra sig av med. Ibland får man ta i med hårdhandskarna och ryta till. De ska sättas bakom lås och bom! Vi höres snart. Nu ska jag gå ner till min Hytti!!Puss Kram Em

    SvaraRadera
  4. Tack finisar.
    Ni har nog rätt i att det inte är nåt man ska lära sig leva med. Ska se vad som kan göras! Em: Tack för den här vistelsen på land. Hoppas de här två jobbveckorna flyter på o att du snart hoppar av igen. Rock 'n' rolli! Lillan: Du är alltid så klok o bra. Ska jobba på högersvingen och knocka monstret inom en snar framtid. Becks: Jag älskar dig så mycket och är ledsen över att du inte är hos mig jämt. Henrik var fantastisk, han har ringt mig o spelat in ett supergulligt meddelande idag. Hälsa :) Vi är gulligulligast Tack för cyberpeppen, skickar tillbaka detsamma. Pussar till er alla.

    SvaraRadera