fredag 13 februari 2009

Premiär, rock n' roll och halsont

Idag är det bättre. Trivs definitivt bättre på Götgatan och det var ibland riktigt roligt att jobba trots min onda hals. Såg Buddy Holly-musikalen som hade premiär ikväll. Tack Marcus (eftersom jag nu vet att du smygläser ;) )! Jag hade väldigt kul och blir så sjukligt sugen på att sjunga på scen. Och att spela gammal go rock n' roll. Fan va svängigt det kan vara alltså! Huvudrollen som Buddy innehas ju av Brolle Jr (japp Becka, din favorit... not.) och han sjöng ju riktigt jäkla bra och var så gullig så på scen. Men som Lillan redan skrivit spelar han sig själv och hans norrländska bidrar till att man bara ser Brolle med ett par glajjer. Dock var det ett jäkla ös med jämna mellanrum och det var kul.

Framför oss satt två typiska showbiz-tanter... Såna här som man förstår håller på med nåt inom showbranchen (alternativt känner några i ensemblen) eftersom de har massa make-up, nån utmärkande accessoar (i detta fall en "cool hatt", såndär som Justin hade för ca 6 år sen) , skrattar ljudligt, tittar menande och puffar på varann varje gång nån kille på scen gör nåt speciellt (typ sjunger fint, drar ett skämt, dansar snyggt eller gör en sexuell anspelning, alltså typ det som händer i musikal: HELA TIDEN), mest bara för att alla som sitter runt dem ska se och förstå hur väl insatta de där tanterna är och hur bundis de är med de hääärliga killarna på scen. När vi kom ut ur salongen uppmärksammade Marcus att coola-hatten-bruden var Kishti Tomita. Suck. Bland andra kända ansikten fanns Blondinbella som, när ALLA på hela Götalejon stod upp och dansade och klappade takten, passade på att måla ett nytt lager läppstift, fett intresserad... Elin Lanto, Brolles tjej, hade färgat håret jätterött: fint tyckte jag. Min tonårskärlek Lars Bethke var där också och ojojoj va tjusig han är fortfarande. Efter en Ramlösa på premiärminglet kände jag dock att halsen gjorde sig påmind och så gick jag hem. Nästa premiär jag blir bjuden på ska jag attendera frisk som en nötkärna. Nu ska det bli skönt att sova igen.

2 kommentarer:

  1. Skönt att du uppskattade sången... ännu roligare att du förutsätter att du kommer gå på fler premiärer ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, givetvis. Det tror jag nog att jag kommer göra. Jag siktar på att inom en snar framtid själv bli en showbiz-tant med cool hatt och högljutt skratt (omedvetet rim).

    SvaraRadera