söndag 6 februari 2011

Sköna söndag

Det har varit en händelserik helg. Spelningar på fredagen, en avbruten premiärfest på kvällen (för min del alltså) och ett besök på akuten med Robert. Som tur var var hans tå inte bruten utan bara stukad, sen blev det audition på lördagen o så kom min kära vän Malin till Stockholm och idag har vi hängt hela dagen.Malin har alltid så fina kläder. Robbie gjorde pannkaksfrukost. Hans specialitet. Och samtidigt sjöng vi Michael-låtar för fulla halsar.
Dubbelpannor... Rutinerat.
Jag har morgonsol utanför fönstret och solen är vi ju inte bortskämda med nu precis så den var väldigt välkommen.,
Jag stod för gräddvispandet.
Gräddvispare med Elvisfrilla.Jag gillade inte pannkaka när jag var liten. Inte grädde heller. Men nu har jag plötsligt gett med mig och fattat att det är gott.
Malin är lite av en favorit.
Precis som hjortronsylt.
Och utsikten över Stockholm, sedd från Mosebacke.

Världens finaste kille med världens sötaste mössa.

Och jag och sötnosen. Vi gick en sväng på stan och hittade lite fina second-handklänningar. Jag hittade dessutom en fantastisk bröllopsklänning som satt som en smäck för 500 spänn... Men det får vänta lite. Jag ska ju inte gifta mig... Än.
Vilopaus.
Robert spelade sin sista helg som prins på Dramaten i lördags och fick en jättestor lilja av mig. Idag började den slå ut ordentligt.


Tyvärr var den lite stor att ta med på flyget så den fick stanna här trots att Robert åkt hem till Malmö. Så nu får den sprida lite glädje i ensamhetens boning när han är borta.

3 kommentarer:

  1. Fina du, vet inte om du fick mina sms för några veckor sedan?! Ville tacka så otroligt mycket för julkortet å säga att jag inte såg det förrän vi kommit hem från Vallis. Så sjukt sorgligt. Hade hemskt hemskt gärna setts i snöparadiset!
    Nästa måndag 21/2 är jag o Hilda i Stockholm å åker hem vid 19. Kanske en dejt innan tåget drar till Alingsås?
    Stor kram o massa kärlek

    SvaraRadera
  2. Förresten, har inspirerats av färgen i ditt kök o har idag beställt tapeter till Hildas rum i samma ton. Dock med små vita prickar på. TACK!

    SvaraRadera
  3. Du kanske kan tipsa din kusin (min lillasyster alltsa) om hur man hittar brudklanning for 500 spann!

    SvaraRadera