onsdag 23 februari 2011

I backspegeln och framåt


Här sitter jag i turnébussen och rullar allt närmare ett snötäckt Örnsköldsvik. Vi ska förbi och en bra bit längre norrut. Första stoppet blir min gamla hemstad Umeå. Känns nästan lite läskigt att komma dit. Så mycket har hänt sedan jag sist var där. Kommer nog bli lite känslosamt och sentimentalt, men förhoppningsvis på ett bra sätt. Det absolut bästa jag fick med mig från tiden i Umeå är mina bästaste tjejer, Anna-Lill, Anna, Isa, Emmelie, Charlie och Johanna. Gud vilken tur jag hade som träffade er! Men det är ca två timmar tills vi är framme, och under tiden ska jag lyssna på Joni Mitchell och låtsas att det är sommar och att jag och Robert bor tillsammans i en liten stuga med grönsakstäppa och vilda blommor i trädgården.

2 kommentarer:

  1. Åh det är ju i stavsjö! Många minnen i den här bilden.. Dels hur fint det var att vara där med dig och plocka blommor i dikeskanten, dels att jag har gått på det där fritidset i bakgrunden. Men då hette det inte något jävla trollstugan inte. Det hette ingenting. Vi var namnlösa. Som bortglömda. Samt att jag bakom det där staketet fick en rejäl blåtira av Andreas Karlsson, men jag tror jag gav Stefan Andersson en så jag får skylla mig själv. Jag har förresten klättrat i det där trädet också på höger sida. Ja det var nog allt. Puss!
    /R

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vad lyckligt lottade vi är som fick gå på den skolan och lära känna varandra. Hur skulle det ha varit annars? Umeå och bästa brudarna i mitt hjärta.

    SvaraRadera