söndag 20 februari 2011

Igår var det en härlig dag


Helgen kom igår och det betyder nu nästan uteslutande åtminstone en pannkaksfrukost med min kära.
Eftersom jag börjat äta så mycket vispad grädde försökte jag hävda min nya tro om att vispgrädde är nyttigt för... ehh... tarmarna. De liksom smörjer tarmarna så att de lättare kan ta upp näringsämnen från andra livsmedel... Denna tes tog jag upp och stötte och blötte med Robert som lyssnade och åt under tystnad...

Sen tog vi understället och mössorna (ja och massa andra kläder men vill ni verkligen veta allt i detalj?) på och begav oss til Slussen där utsikten var fenomenal men för kall att njuta av. Så vi fick titta på varandra istället. Om nån försöker hävda att jag ser rynkig ut så kan jag bara säga... Ja, ok då va faaan. Jag är väl rynkig då!

Sen åkte vi röda linjen till Tekniska Högskolan där vi bytte till min älskade gamla Roslagsbana. Med den åkte vi ut till Bällsta, världens bästa mamma och världens vackraste solnedgång över sjön. Det känns lite som att man är på väg in i oändligheten när man går på Vallentunasjön såhär års.


Trots underställen och mössorna (jag bytte upp min hos mamma) var det satans kallt.








Men vi gick ändå en bra bit och njöt av solnedgången och den totala tystnaden.




Åhh, jag älskar att gå på isen. Roligast var när ett gäng grabbar plötsligt kom utrusande från sin bastustuga vid stranden och bjöd på nakenchock och snörullning à la rövargänget i Mattisborgen.

Efter promenaden hade vi frostat igen både på utsidan och insidan.








Efter bussresa till affären blev det semmelbak. Det bästa som finns.








Och gos med mamma. Också bland det bästa som finns. Egentligen kunde kvällen slutat här, men vi borstade av oss tröttheten och åkte till Göta Lejon där det var schlagerbar. Massor med godbitar var där. Bl. a Annika, Liz, Alex Stocks och Carro Kuhmunen men jag hade inte kameran i beredskap hela tiden, så ni får se ett axplock av några andra godbitar.




Alex och Robbie.











Keba, Markus och galet snygga Lillan.












Jag och Marc.
















Och jag, Marc och Paula som inte gick att få på bild.









Keba var lite mer medgörlig (kanske för att Lillan tagit bilden).
Mina gullnosar. Svepande finger-posen fick en efterlängtad revival ikväll... Den måste vi ta upp igen nästa gång det blir kompishäng.
Nu ligger jag i sängen alldeles klarvalen sedan en timme tillbaka och väntar på att min bättre hälft ska vakna till så att jag och han kan gå en sväng runt Årsta-viken... Det lär väl bli runt fyra snåret någongång.

4 kommentarer:

  1. Pannkakor är gott med vispgrädde och sylt! Pannkakstårta mums! Semlor med grädde är gott!
    Det är bara bra med grädde och du måste ju tänka på att göra allt för att inte tappa bikinin i sommar!Britt

    SvaraRadera
  2. Va gött det va att få se er igår nu innan norrlandsturnén! PUSS!!

    SvaraRadera
  3. Kul att se dig igår..! Ser ut som ni har en riktigt fin helg. =)
    Kram /Den som var aaaaningen överförfriskad i Götabaren

    SvaraRadera
  4. Det syns inte på dig att du har svullat vispgrädde på sistone. (Och ja - det är jättebra för att smörja tarmarna)Men varför ser jag ut på mysbilden som om jag inte har ätit någonting annat än vispgrädde och dessutom smort in håret med grädde eller något annat flottigt?? Tack i alla fall för en mysig kväll, för allt gott och för den jättegulliga, omtänksamma presenten med alla niorna. Idag har jag myst med ett par av dem och också upplevt en fantastisk solnedgång vid sjön. Men inte såg jag några nakna karlar....
    Snopen mamma

    SvaraRadera