onsdag 9 februari 2011

Om mean girls

Nyss hemkommen från en femtimmars resa från en spelning i Charlottenberg. Det ligger precis vid norska gränsen och nästan alla pratade norska. Kan inte fatta att det var i morse jag gick en kort morgonpromenad i den djupa snötäckta skogen utanför stugan vi bodde i. Tänk vad man får uppleva av vårt avlånga land när man är turnerande skådespelare.

För övrigt är jag trött. Lite depptrött liksom. Jag önskar att våren kommer snart för jag har lite svårt att få upp peppen när jag måste knöla in mig i min fula, bylsiga vinterjacka hela tiden. Och det här med distansförhållande gör ju att den vanligtvis så peppande gosfaktorn minskar radikalt.

Nyss började jag kolla på en film på tv som heter mean girls och drog lite på munnen för mig själv. De elaka flickorna sa just en regel som jag i vuxen ålder förstod att många brudar fortfarande lever efter. Nämligen att någons ex-kille är förbjuden mark. Jag måste varit sjuk när denna regel lärdes ut på lågstadiet... Det spelar ingen roll om man känner tjejen som är killens ex ens... Alltså måste man försöka hitta en vuxen oskuld om man inte ska riskera att stöta sig med någon mean girl. Eller så hoppas man att the mean girls växer upp och inser att man inte kan paxa människor.

Ok. Det är antingen jag eller mitt låga blodsocker som talar. Men imorgon ska vi till Köping och spela två föreställningar så nu måste jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar