fredag 1 juli 2011

Bröllop i Ö-vik

För några veckor sedan gifte sig min underbara kusin Harriet med sin fantastiske man Oskar i Nordingrå utanför Örnsköldsvik. Här är lite bilder från det ståhejet. Stugan där jag, Robert, mamma och Becka övernattade två nätter.

Den vedeldade bastun där vi bastade första kvällen. Sen badade vi flera gånger ute. Helt ljuvligt.

På själva bröllopsdagen körde vi på vandrarhemmet lite panikgrillning innan bröllopet. Mycket spartanskt men MYCKET mysigt blev det.

Becka var färdigsminkad innan panikgrillen.

Vi hann i tid och mötte upp brudens föräldrar. Alltså min moster och morbror.

När alla gäster kommit på plats slogs dörrarna upp och just när jag hunnit tänka "nä, jag känner mig rätt lugn, jag kommer nog inte börja gråta idag" uppenbarade sig brudparet i dörröppningen och jag började stortjuta direkt...

Om en minut är de man och fru!

Vigseln avklarad! Båda sa ja och efter riskastningen utanför kyrkan fick vi äntligen kramas!

Bruden och brudgummens underbara mormor!

Fina Marie och Harriet!

Godbitar!

Becka måste sagt något hysteriskt roligt...

Det fanns två hjälpredor också som ryckte in när kyrkbacken blivit risig.


Good work man!

Åh, jag älskar ju blommor och brudbuketter är ju alltid väldigt speciellt fina... Om man inte har typ ogräs och tistlar.

Äntligen kunde vi i familjen acceptera deras förhållande på riktigt.


Tema: Mota bort paparazzis på röda mattan!

Och äntligen en kyss inför fotograferna.

Vi var en nöjd skara.

Och sugna på partaj.

Tur då att det var det vi skulle bli bjudna på. Först var det en helt fantastisk vegetarisk buffé som jag drömmer lite om än...


Bland många fantastiska tal tog Joel fram gitarren och sjöng med sin ljuva stämma för brudparet.

SEN var det dags för det bästa jag vet. Efterrätt! Brudparet hade världens bästa idé angående efterrätten, nämligen att alla gäster som ville fick ta med ett bidrag till en efterrättsbuffé! Need I say att det blev succé!?

Ett bröllop helt i min smak! Detta var bara det ena av två dignande bord.



Rob och Becka var också nöjda med den briljanta idén.

Världens finaste brud och världens finaste Alvar strålade ikapp under hela kvällen.
Tack för en helt underbar helg i Övik i kärlekens tecken.

3 kommentarer:

  1. Nordingrå...Där sjöng jag på en talangjakt för 100 år sedan =)

    SvaraRadera
  2. Men för tusan! Det hade ju varit kul att se! Hur gick det?

    SvaraRadera
  3. Jag gick vidare men blev överkörd i semin av en märklig countrypopjazz brutta som kände delar ur juryn ;-)

    Men jag är inte bitter. Hahaha!

    Jag sjöng Only Love, du vet..ur Mistrals dotter.
    Kul vare i alla fall.

    SvaraRadera