onsdag 13 juli 2011

The Met

Alltså, the Met! Vilket ställe!

Igår såg jag kost av alla stora, kända konstnärer på en gång. Alla från Rembrandt, Caravaggio, Degas, Van Gogh, Rubens, Klimt, Manet, Monet, Picasso och en herrans massa fler. Dessutom köade vi i ca en timme för att få se det bortgångne modegeniet Alexander Mcqueens utställning som var bland det coolaste i utställningsväg jag sett. Hans kläder är verkligen konststycken i sig och han blandar in sin själ, politik och fantasi i plaggen så att de verkligen vibrerar. Dessutom var utställningen skitcoolt presenterad med musik, ljus och form.

Idag är jag lite trött och har inte orkat gå på morgonpromenad i Central Park än. Det brukar annars vara perfekt att börja dagen med här. Lite lugn och ro och grönska... För det är det lite ont om i övrigt i den här stan.

Egentligen skulle jag vilja se alla musikaler och alla pjäser som går på och off Broadway, men i nuläget har jag inte råd. Men jag har lovat mig själv att komma tillbaka hit och se allt jag vill se. Imorgon ska vi iaf se Lejonkungen. Och imorgon kommer Robert hit.

Sen fortsätter vi till Yellow Stone Park där vi förhoppningsvis kommer få så mycket naturupplevelser att vi blir mer än mätta efter denna vecka av storstadsliv. Tänker på er alla i Sverige och hoppas ni har det härligt om det nu är Stockholm, Bästkusten, Uppsala, Köpenhamn (nästan Sverige), Malmö, Umeå, Göteborg eller Vimmerby eller något annat trevligt ställe ni befinner er på!

2 kommentarer:

  1. Åhhh vi åker dit tillsammans & ser allt!! :) miss you!

    SvaraRadera
  2. På Bästkusten är det strålande! En massa musik att lyssna på. Så här års är det evenemang överallt, hela riden. Och jag har ännu inte kommit iväg på något.. :0)

    SvaraRadera