lördag 9 juli 2011

N.Y.

Hej. Supersnabb uppdatering från N.Y.

Första kvällen tyckte jag allt var för stort och för ljudligt. Nu älskar jag det.

Jag och Becka gick själva i stan hela dagen igår och hängde länge i Central Park som verkligen är stadens hjärta och lungor. Sen shoppade vi på 5th Avenue i bästa Carrie-anda (fast bara i de billiga butikerna).

Nu ska vi åka helikoptertur över stan. Det kommer nog bli fett.

Jag hörde att det är fantastiskt väder i Stockholm och jag vet att jag är konstig, men jag kan sakna Sverige då. Det skaver lite i hjärtat att veta att blåbären precis är mogna och att de inte finns kvar när jag kommer hem. Men fasiken, man kan inte få allt och jag är superglad att vara här nu.

Precis som Annika redan påpekat är ju det här med toaletterna jävligt strange... Förutom att de är så stora att jag nästan plumsar i när man sätter sig så är de så grunda att man liksom hamna väldigt nära sin egen skit... Jag vill nästan stå på huk för att få lite distans...

Förövrigt är det mycket reklam på tv. HELA tiden. Efter vinjetten är det reklam och sen fortsätter det var femte minut tills programmet är slut...

Mycket är billigare här än det är hemma men jag ska FÖRSÖKA hålla i pengarna lite... Iaf i några dagar till. Uppdatering kommer snart igen.

Herregud, såhär blir det när man skriver under stress. Hoppas a

1 kommentar:

  1. Tack för uppdateringen - det var roligt. Jag kan precis se för mig hur du och Becka leker Sex and the City. Lite yngre och mindre desperata än Carrie & co dock! Har sett att det är början på det vi i NYPD kallar "a long hot summer" så det är säkert skönt att hänga i Central Park ibland.
    Själv har jag fått så mycket sol och bad nu att jag tänkte hålla mig i skuggan idag. Jag har nog fått tillräckligt med D-vitamin för att avvärja benskörheten ett par veckor. Ha det underbart - och du... blåbären har just mognat så de finns absolut kvar när du kommer hem. Jag hoppas också a
    xoxo
    Cool Cat

    SvaraRadera