måndag 4 juli 2011

Hur äre nurå?

Hej underbara bloggläsare.

Jag saknar er.

Jag läser er andra så fort jag kommer åt. Det är bara att jag inte själv är en imläggsspruta just nu.

TACK alla fina, fina, fina ni för otroligt peppande, kloka och härliga kommentarer. Det har verkligen, verkligen värmt.

Som vissa av er säkert har upplevt så känns ibland livet mycket lättare när man erkännerför sig själv och andra att man inte mår så bra. Så var det för mig nu. Så fort jag skrev här, tänkte för mig själv och så smått började berätta för folk i min närhet att jag inte mådde bra började jag genast att må mycket bättre. Däremot nöjde jag mig inte med det den här gången utan har faktiskt gått och börjat få hjälp av en helt utomstående person. Det kanske är lite för tidigt att säga än, men jag tror att det är bra. Jag ångrar väldigt mycket att jag inte gjort det tidigare för det känns som att jag har rätt mycket grejer att beta av som gått och grott länge i hjärteroten men som jag blivit expert på att trycka bort och maskera med ett leende.

De senaste veckorna har på det stora hela känts bra och jag har haft många härliga stunder men också fått tillbaka de jobbiga känslorna helt plötsligt och därför är jag glad att jag inte bara tagit lätt på det här som vanligt utan faktiskt tagit tag i att jag inte mår så bra som jag vill.

Just idag har vi varit på vår härliga kolonilott och klipptgräs och skördat massor av jordgubbar. Roberts fantastiska lillasyster Jessica är här och vi har haft det mysigt hela dagen och avslutat kvällen med mys hemma hos oss tillsammans med fyra av Robs f.d scenskoleklasskamrater. På torsdag åker jag på en lååång resa till U.S.A. och är just för tillfället ungefär lika delar nervös som förväntansfull. En annan stor grej är ju att jag äntligen skaffat en iPhone. En fin vit 4a som jag döpt till Vega (nej, det är inte onormalt att döpa materiella ting!). Om nån har lust att berätta för mig hur man bloggar från Vega vore jag ytterst tacksam. Förhoppningsvis kommer här då lite fler inlägg än vad jag kastar ur mig just nu.

Och alla dagar jag missat hittills får vi ju ta tag i alldeles snart. För jag måste ju berätta hur det gick till när jag träffade två jänkare som var filmbranschhöjdare i Hollywood och om varför jag drack skumpa på Skarsgård den äldres takterass och hur jag firade midsommar i ett alldeles ruskigt idylliskt sommarhus utanför Ystad och hur jag och Rob har fixat och donat så att vi bor ca 48 fånger finare nu än för några veckor sedan! Men det kommer. Det kommer! Hoppas innerligt att ni har det bra i sommarsverige. Puss mina kära/J

4 kommentarer:

  1. Du ska ladda hem en app som heter BloggPress =)

    Och vad skönt att du mår bättre. Ibland (ofta) får jag för mig att det urket du tillhör framkallar prestationsångest och den eviga jakten på det "bästa" jobbet. Att hela tiden bli synad i sömmarna och bedömd...

    Vad tror du?

    SvaraRadera
  2. Josefin Reinhard jag saknar dig. Jag vill så gärna sitta under en ek och käka jordgubbar och lyssna. Jag skulle behöva någon som lyssnade till mitt tjat också. Men nu åker du ju till fjärran länder. Du vet väll att man måste meddela sina nära och kära när man hittar på sådana märkliga upptåg? Jag vet inte hur länge din resa varar, men jag är är rädd för att vi får ses nästa gång i mitten av september. Men jag finns fortfarande här. Via min iphone då vill säga. Mitt tips är att du laddar hem appen blogpress och bloggar via den. Gratis och enkelt. Och jag vill också ha en vit häst istället för en svart. Puss

    SvaraRadera
  3. Appen BlogPress för att blogga. Haight-Ashbury för vintageshopping och kolla in hippielivet, Valencia Street i the Mission för sköna barer och söta affärer, Dolores Park för utsikten... :)

    SvaraRadera
  4. Ladda ner appen "BlogPress" den funkar jättebra. Lycka till!

    SvaraRadera