lördag 30 juli 2011

Trubbel i paradiset




Hej igen kära bloggvänner. Jag vill börja detta inlägg med att säga att jag verkligen inte begär att ni ska tycka synd om mig. Jag är ju med på ett alldeles fantastiskt äventyr och är väldigt, väldigt glad för det såklart.

Igår, ganska kort efter att jag postat mitt förra inlägg, blev jag dock lite nedstämd och självömklig eftersom jag fick så ont i vänster öra att jag fick vända om hem igen från middagen vi var på väg till. Örat hade gjort lite ont hela dagen men plötsligt bultade det så att jag inte kunde tänka.

Jag fick nummer och adress till två läkarmottagningar i hotellreceptionen, varav den ena just stängt. När jag väl kom upp på rummet började dock värktabletterna verka och jag beslöt att vänta med att gå till sjukan och vila lite först.

Våra tidigare kvällar här på Hawaii har blivit väldigt tidiga eftersom vi alla varit rätt trötta. Såklart missade jag helkvällen med lång härlig middag, drinkar och sen karaoke till halv två på natten.

Så himla typiskt. Jag var och är egentligen mer ledsen för det jag missade än för örat. Hatar att bli utanför. Och att titta på dålig film alldeles ensam och äta yoghurt till middag var verkligen ingen höjdare. Idag gör inte örat ont längre men det känns lite konstigt, lite som ett vakuum i örat och jag vet inte om jag ska orka ta mig till sjukhuset. Det gör ju inte ont längre, så då kanske det inte är inflammerat menar jag... Vad tror ni? Kram från den klagande semesterfiraren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar