söndag 31 juli 2011

Det goda med det onda

Nu har jag på samma dag fått uppleva både nåt bra och dåligt med det märkliga landet USA. På plussidan var att de har alla tänkbara mediciner för precis alla åkommor och väldigt lättillgängligt dessutom. Att detta också kan vara en rätt dålig grej är jag fullt medveten om, men just idag när jag i den lilla hotellbutiken hittade "swim ears" var min lycka gjord. De konstiga små örondropparna kirrade biffen och nu tror jag problemet är löst.

Dock blev jag arg som ett bi alldeles nyss när en stackare från personalen kom fram till mig och berättade ursäktande att nån bett managern att säga till mig att sätta på mig min bikinitopp. Till saken hör att jag solade på mage. Jag solar inte topless bland folk. Jag var alltså helt täckt av solstolen men tydligen var min bara rygg så provocerande att nån känt sig manad att gå och säga till personalen! Egentligen skulle jag fått sola helt barbröstad utan att nån jävel behöver lägga sig i det. Men i det här landet funkar det inte så. Jag tror bikinin över nacken men lät den vara öppen över ryggen. Nån måtta får det vara. Störigt att jag dock fick känna mig smutsig och tillrättavisad för nåt som inte är mitt problem.

Jag och becka solar nu ryggen med uppknutna bikinitoppar tillsammans och har nån nåt problem hoppas jag de tar det med mig personligen.



3 kommentarer:

  1. Någon var bara avundsjuk på dig vackra Josefin!
    Det är smällar man får ta, när man är vacker. Ta på bikinitoppen vänd på dig och bara le!
    Någon fortsätter att titta var så säker! Britt

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! Hur är det med örat? Du är väl inte sjuk fortfarande. På bilden ser du ut som en riktig pepparkaksgumma - en sån där du vet som en bit av armen lossnar på när man tar den från plåten. Puh, det var visst bara skarpa skuggor som fick mig att haja till. Amputation eller shark attack kunde man ha trott. Självklart ska du inte acceptera ränder på ryggen!!I Skellefteå ringde någon polisen när en medelålders man utförde yogarörelser på badet iförd tangatrosor. Anar vi ett globalt problem?

    Puss o kram!
    Cool Cat

    SvaraRadera
  3. Men herregud du måste skämta?! Vad men alla män som springer omkring och visar bringan då? Jag kokar...

    SvaraRadera