söndag 29 maj 2011

Tyska-gurk-smittan

Långkokt basilika och lime-kyckling


vanlig sallad med feta, mangold, valnötter och avokadoolja




mammas gudomliga potatissallad med senapsdressinggood shit




Jag har haft en heldag hos min fina mamma och vi gjorde det vi gör bäst. Gick promenad, skämtade rått, pratade viktigt och strunt och gjorde galet god mat som vi sen åt tills vi inte kunde stå ordentligt.


Stå ordentligt kan ju inte jag göra iaf eftersom min tå-skada gör sig påmind hela tiden. Dessutom verkar jag ha fått någon slags klump i halsen som inte vill gå bort. Inte ens efter kan jang, bikarbonat i vatten (ehh, japp... lite schaman-medicin det där), en hutt whiskey eller tre timmars tystnad vill den ge med sig... Ingen halsfluss nu väl?




Imorgon ska vi spela föreställning på teatern och efter det ska vi fira Teresa, vår underbara ekonomiansvariga polska, som fyllt 60 år, efter det åker vi direkt till Söderköping där vi ska spela på tisdag. Ingen tid att vara sjuk alltså, men eftersom jag fick frikort nu när jag kollade tån (har ju varit några besök i år med min strulande axel) så kanske jag borde passa på att skaffa nån trendig sjukdom. Den där tyska-gurk-smittan är väl den som är mest på tapeten nu?

2 kommentarer:

  1. Halsfluss it is väl..?

    skaffa lite antibiotika du.

    SvaraRadera
  2. Alltså er vill man ju bara hänge med jämt, och anställa som kockar i köket. Det ser så gott ut att jag får gåshud. Ok, kycklingen är ju lite för köttig men det andra! När ska vi ha knytis i Vallentuna?

    SvaraRadera