fredag 27 maj 2011

Angenämt uppvaknande

För ungefär ett år sedan höll jag på att måla hemma i mitt kök och hörde plötsligt ett oväsen som inte egentligen lät som oväsen. Det lät som ur en film. Det lät som hundratals barn som strömmade ner för gatan. Som att de hade tagit över stan.

Tillslut var ljudet nästan öronbedövande och när jag tittade ut genom fönstret kom där en fantastisk syn, nämligen en barndemonstration. "Äntligen", tänkte jag. För barn har ju oftast väldigt bra och kloka åsikter om hur det ska gå till här i världen, typ, inget krig, var rädd om miljön, gratis glass till alla....

Då för ett år sedan, hann jag inte få upp kameran, men alldeles nyss när jag hade snoozat en gång och just skulle vända på mig och somna om hörde jag det där ljudet på lång, långt håll... Nu kastade jag mig ur sängen och rafsade fram kameran för att visa er hur fint det ser ut och låter. Tuffa är de! Ut i regnet bara!



Ååååh, jag blir alldeles lycklig i själen av deras små skanderande stämmor. Snacka om livsglädje och energi! Nu var det ju iofs inte en demonstration utan mer en slags fredsvandring där olika grupper hade olika av världens länder som de hejade på och viftade landets flagga frenetiskt. Fint iaf!


Det tog nästan aldrig slut och hela tiden stannade folk för att beskåda denna besynnerliga syn. Bästa sättet att vakna!

3 kommentarer:

  1. Men jag som fått för mig att du bor i mina hoods :) Men där jobbar du bara alltså! Vart är det där?

    SvaraRadera
  2. Ja precis :) Teatern ligger i Rågsved, det är därför jag är där hela tiden :) Jag bor på sööööder. På södermannagatan närmare bestämt :)

    SvaraRadera