söndag 15 maj 2011

En annan helg

Eftersom jag inte orkar ta mig från sängen till hallen och hämta kameran som ligger i väskan får ni vänta lite med att se bilder från den fantastiska överraskningsfesten för Keba igår. Istället får ni se resten av de utlovade bilderna från förra helgen i Malmö/Köpenhamn.
Vi börjar med fortsättningen på fredagen. Efter picknicken åkte vi hem till Sven och Kristoffer och drack skumpa på deras balkong. Sen var det dags för utgång och då var det tid att fräscha till sig lite... Efter tillfräschningen var vi redo dör dest på musikhögskolan som började såhär...

och slutade såhär:

Dagen efter var vi rätt möra, men efter frukost på innergården mötte vi upp Josefinito och köpte på oss alla godsaker vi kunde tänka oss. Mycket bakelser blev det.

Sen begav vi oss ut till Västra Hamnen där vi kunde beskåda denna skruvade byggnad.

Den är ju så himla cool alltså!

Solen strålade och det var förvånansvärt lite folk på bryggan där vi dukade upp vår annorlunda matsäck.


Det bästa av sällskap!

Solen gassade och alla njöt till fullo ända tills en man kom och la sig mitt på bryggan och tog upp sina högtalare till sin iPhone och satte på gammal 80-talsgråtrock på högsta volym. Hela bryggan dog tillsammans i ett kvävt skrattanfall...


Efter ett tag med den ena märkliga låten efter den andra åkte vi hem och handlade middag.

Vi gjorde grillspett och invigde grillen på Robs innergård.

Det tog ett tag för att det skulle bli lagom bra glöd.

Josie var eminent grillmaster.

På Söndagen tog jag och min kära tåget över till Köpenhamn.

Där fick vi äran att förtära en fantastisk brunch med riktigt, riktigt fint sällskap.

Min fina, kära Camilla och...

hennes fina, kära Rune. Åh, det är nåt speciellt med Köpenhamn och att äta ute där. Det är lite högre standard överlag på käket där skulle jag säga. Och även här är ju sällskapet helt ofattbart bra.

Camilla hade en ny fin cykel som gjorde mig avis.

Fina och ruskigt begåvade Pontus var också med och det var nästan som förr i tidn när jag hälsade på i Köpenhamn då och då och Camilla och Pontus gick på den moderna dansskolan och vi gick på roliga fester och pubar hela tiden.


Sen blev det ju en vanlig uppbrottssöndag med gråt och hårda kramar... Och den här helgen har vi inte hunnits ses alls. Men det blir kanske nästa söndag?

































3 kommentarer:

  1. Härliga bilder hördudu! Känn dig inte stressad över att du bildmässigt ligger en vecka efter.Det är kul att se ändå. Gå in på Beckas blogg så kan du andas lite lättare. Där ligger fortfarande en julbetraktelse som senaste inlägg och det är väl ändå i segaste laget. Eller vad säger du?
    Cool Cat

    SvaraRadera
  2. Freddie: Aha! Tack för tipset!

    Cool Cat: Ja, alltså, jag har gett upp på det där. Om vi har tur kanske det kommer ett sketet inlägg till midsommar...

    SvaraRadera