onsdag 4 maj 2011

På tåget tillbaka


Idag har vi haft en ledig dag så jag och Paula tog tåget till Malmö från Ystad. Jag med en rätt ömmande hals men ändå glad i hågen över att få träffa Robert en sväng. Turligt nog var det inte bara Robert jag fick träffa utan även Lillan, Jenny och Hanna (paula också förstås) som allihopa kom och fikade hemma hos oss. Mycket mer orkade jag inte eftersom jag redan innan fikat lyckats med den utmattande uppgiften att både prova och välja ut en ny bikini. Det blev tillslut en mix av två gula. En top med volang och en underdel med dödskallar på sidorna. Trots att detta, som sagt, är en rätt utmattande uppgift förvånade jag mig själv genom att hänga upp ALLA de bikinis jag prövat fint på rätt galge! Jag kände mig som världens mest smarta och ödmjuka människa som dels fattade hur man skulle göra och dels tog mig tiden att göra det. Tog t.o.m en extra lov i butiken för att någon kanske skulle uppmärksamma min bedrift men icke... Joråsatte... I-landsflicka... Jag? Nää...

1 kommentar:

  1. Ååå nu känner jag mig extra usel. Provade 5 BH:ar idag på Lindex. Såna där multifunktionella med massor av snören,löstagbara band och tåtar hit och dit så att man ska kunna omvandla dem till regnställ, tält eller en praktiskt ryggsäck. Och jag blev så trött av det, och illa berörd av åsynen i spegeln, att jag inte orkade hänga upp en enda en av dem rätt på galgen efteråt. Förlåt Öviksbor, det var jag som stökade till på Lindex!
    Josse, jag ska bli som du en gång. Puss från din kusin H

    SvaraRadera