söndag 11 september 2011

Magisk lördag

Igår var en slags magisk dag... Jag och Robert hann umgås så mycket och göra så fina saker.

Egentligen skulle vi köpa dammsugare men det var ju så galet fint väder att...






... vi åkte ut i skogen istället. Vi tog med Västerbottenpaj, kaffe och efterrätt och hittade en solig klippa att njuta på.





September kändes plötsligt som juni.





Nästan som Grekland...











Rob kollade tempen i vattnet. Inte riktigt Grekland ändå...











Men vi badade faktiskt ändå båda två! Och sen pratade vi om Kullamannen, gamla skådisar, att bo på landet och hur det verkligen inte kändes som september.





Sen började vi plocka svamp. Men inte den här dock.

Vi fick ihop en halvfull kasse med några få kantareller, lite trattisar, några soppar och väldigt mycket svart trumpetsvamp.

Turligt nog blev vi spontanbjudna på middag hos makarna Wilson och kunde ta med oss dagens skörd som bidrag till middagen.





Svamp i pannan, höstsangria (med juice från äpplen som jag och Robbie plockat samma dag) i glasen.





Rosépepparlax. Ny favorit.

Efter den lördagen är jag alldeles salig men också lite mör. Snart sätter jag mig i turnébussen igen. Jönköping nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar