söndag 25 september 2011

En lördag

Jaha, så var det förra lördagen då. Den började med uppgång i ottan för att sen ta mig ut till Vallentuna som var strålande vackert.


På vägen till V-tuna åkte jag förbi ett helt gäng kameler. Det gick ganska fort så jag hann inte få med dem på bild, men alla på tåget blev lika häpna...


Under tågresans gång löste jag givetvis Melodikrysset (vilket jäkla tjat om detta kryss va? , men det är så sjukt kul)!


Väl hemma hos mamma började jag gå igenom en av mina lådor jag har haft hos henne på vinden i många år. Herregud vilken remeniscing det blev. Allt från gamla gosedjur (Beckas uggla Birger fick posa på bild i en buske), skolböcker, målningar, badkulor, porslinsdjur, noter, historier och arbeten. Det gick bra att rensa faktiskt, men ibland var jag ju tvungen att stanna upp och skratta lite. T.ex när jag läste dagboksinlägg från när jag var 7-12 år... Herregud säger jag bara... Intressantast var ju dock såklart -SKOLKATALOGERNA!

Här har vi t.ex en av mina absolut närmaste och käraste vänner. Ca fem år innan vi började lära känna varandra på riktigt. Han har växt några cm sedan dess... Världens kanske sötaste nia, vad jag är glad att jag fick lära känna dig! Ganska många av mina fellow bloggare finns med i i en eller annan katalog... De kanske kommer upp på bloggen snart också ;)


När jag hade rensat klart fick jag och mamma finbesök av två underbara kusiner, Julia och Felix, och Julias guldklimp Dafne. Och såklart var deras mamma Suzie och hennes hund Quie med för de har flyttat in hos min mamma. En hur fin lördag som helst.

På kvällen gick jag, Rob och Robs syster Carolina på Dramaten Elverket och såg brev från Eric Ericson. Späckad dag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar