söndag 25 september 2011

Ett sista farväl?




Jag vet att ni säkert tröttnat på mitt gnäll om ersättningsbusshelvetena för länge sen, men det här kan komma att bli det sista inlägget om dem. Imorgon är det nämligen sagt att tunnelbanelinjen mot Hagsätra ska öppna igen. Om det verkligen blir så återstår att se, men vad mig anbelangar så kan de ta en eller två dagar till på sig, för jag åker på turné till Malmö idag. Först ska jag bara dö av svettattacker på den, i vanlig ordning, olidligt varma bussen. Killen som nödvändigt skulle sätta sig bredvid mig trots att det fanns ca hundra lediga platser och trots att jag har massa packning, skulle kunna hoppa in som darth Vader om George Lucas skulle få för sig att göra en uppföljare. Hans näsgångar måste vara trängre än ett par tre nummer för små jeans utan stretch just efter tvättning. MEN! Detta kan alltså vara sista gången jag behöver träffa Darth och hans vänner, det jan vara sista gången det tar ca 40 minuter att ta mig till jobbet... Vågar jag hoppas?

1 kommentar:

  1. I Hagsätra hänger reklamen på plats och jag såg dom montera ner extraperrongerna vid Gullmarsplan här om natten. Får jag inte åka tunnelbana till jobbet imorron så blir jag jätteledsen, jag har ju väntat så länge ju!

    SvaraRadera