lördag 23 april 2011

Upprörd från Berlin

Egentligen skulle jag blogga om hur härligt vi har det i Berlin, hur trött jag är efter gårdagens bravader och dagens resa och chillande i solen, men nu när jag kom hem efter en trevlig kväll på stan (Robert är fortfarande ute och slår runt) så gick jag in på DN's hemsida och blev så förtvivlat ledsen och arg av denna artikel att jag var tvungen att dela med mig av den istället.

HÄR kan ni läsa om 23-årige Emils samtal till SOS och hur han förgäves försöker få tag på en ambulans eftersom han är döende. Jag kunde knappt läsa klart samtalet eftersom frustrationen över den totalt inkompetente sköterskan växte sig så stark att jag ville skrika och slå på något.

Så här får det banne mig inte gå till!

1 kommentar:

  1. Herregud. Jag började gråta när jag läste detta. Så fruktansvärt. Idioter. Det finns inte ord.

    SvaraRadera