lördag 30 april 2011

Den självömkande jubilaren


Här sitter jag ensam på en filt i pildammsparken och firar att jag och Rob varit kära i två år. Robert är sjuk och hemma. Parken är full av valborgsfirande, engångsgrillande, skumpadrickande, frisbeekastande, familjemysande, glada personer och jag känner mig lite vemodig och ensam. Försöker tänka att det här är bra övning inför vår distans Stockholm-Helsingfors, men det är ju egentligen inget jag ser fram emot, än mindre att öva inför. Hoppas att ni alla har en trevligare valborg än jag och att våren känner sig ordentligt välkommen.

5 kommentarer:

  1. Jag sitter ensam i min etta i Hagsätra och stirrar på resväskorna. Imorron bär det av till Vimmerby och jag vill egentligen bara vara kvar hemma i Stockholm. Det är jobbigt att flytta fram och tillbaka och jag vill ha ett hem här. Men det är ju roligt i Vimmerby med, så det blir nog bra. Ja, så är min Valborg, kanske lyxar jag till det med en pizza snart..

    SvaraRadera
  2. sitter i samma båt nu. På måndag åker Valle o är borta 4 månader. Bläää!

    SvaraRadera
  3. Jag har surat hela dagen. Och firat valborg helt på egen hand. Självvalt dock. Tänkte att det kanske känns skönt att veta att du inte är ensam om att ha en dålig valborg. Det är tur att vi är så jäkla snygga, kloka och begåvade, annars hade det ju varit väldigt jobbigt. Puss

    SvaraRadera
  4. Oj,oj,oj så vemodigt! En ensam blomma mellan tårna. Stackars liten!

    Kramar från mamma!

    P.S.Varför godkänner du inte mina kommentarer? Skäms du över det reaktionära innehållet eller beror det på stavfelen? (På ICA Kragsta kan man få två bagutter för 20 kronor!! Babs tror att det passar ihop med chevrécremé som man endast hittar i Umeå.)

    SvaraRadera
  5. Vilka godingar ni är som hör av er och får mig på bättre humör! Ni är guld värda! Hoppas era valborgsmässoaftnar blev helt ok ändå och att vi åtminstone kan njuta av våren nu ända till sommarn. Vickan: Usch, vad jobbigt! Jag vet precis hur det känns :( Mamma: Åh, bagutter med chevrécremé låter ju som en toppkombination :) Här i malmö kan man köpa de mest märkliga ting som Valter melon, ghodiss och scokla samt hitta fantastiska skyltar för att locka kunder. Min favorit är och förblir en skylt utanför en kombinerad nyckel och skomakaraffär med texten: "Vet ni! Vet ni! Klackar! Vet ni! Vet ni! Nyckel!" Klassiker!

    SvaraRadera