lördag 2 april 2011

Helgsummering so far

Sveriges humorelit (utan att vara elitister)
Förlåt kära bloggläsare, att jag lämnade er med ett sådant trist och negativt inlägg senast. Dagen blev ganska snabbt bättre och väldigt mycket ordnade sig. Busskortet är och förblir borta, men värre saker än så kan ju hända. Fredagen fortsatte med spelning på internatet i Sigtuna och det gick helt ok. Sen åkte jag hem och städade innan min kära kom hem.


På kvällen gick vi och såg den FANTASTISKA Klungan-föreställningen på Dansens Hus med mamma och Becka. Alltså, de är så outstanding just nu i humor-Sverige att jag inte riktigt vet om de fattar det själva. De verkar så ödmjuka och fina. Umesyndromet brukar det kallas... att vara världens goaste och mest ödmjuka människa, trots att man är en übertalang och älskad av folket.... Kvällen avslutades på en engelsk pub med öl, kaffe och medhavda snacks i form av färska jordgubbar och choklad.


Dagen idag har fortsatt med mera kultur. Jag och Rob såg just 6 mimare 6 vita hästar på Orionteatern och den var också väldigt humoristisk och bra. En oerhört häftig idé som får liv på en teater ett stenkast från där vi bor. Vardagslyx.


Nu såg jag alldeles nyss en superbra film på ettan som jag verkligen kan rekommendera. Temple Grandin med Claire Danes i huvudrollen. Den är baserad på ett riktigt livsöde om en autistisk flicka som växte upp på 60-talet och tillslut blir professor. Den var så galet inspirerande, rörande och bra. Claire Danes vann en Golden Globe för den här rollen i år och då satt den "riktiga" Temple Grandin i publiken. Sjukt coolt.


Robert är och dricker öl med några kompisar men jag behövde vara hemma lite. Lite trött och sliten efter tidigar mornar. Underbart att ha lite kvalitetstid med mig själv, ett glas vitt och en grym film. April börjar ganska bra ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar