söndag 10 april 2011

Ett arbiggeinlägg

Jag hade tänkt skriva om min lite annorlunda helg nu... Men luften gick liksom ur mig. Det är mycket som irriterar mig just. Irriterar och gör mig ledsen och nedstämd. Så underligt, för nyss kändes det som att allt var riktigt bra (jo, jag vet, det låter som that time of the month, det kanske är det också...). Tyvärr är det mycket missförstånd, lite otaktiskt beteende, snudd på idioti och kommunikationsproblem som cirkulerar både privat och på jobbet då och då och ibland blandas det där samman och blir lite för mycket på en gång. Nu är jag så sjukt opepp på allt och har ingen lust med någonting. Jag vill inte sätta mig i bilen med alla imorgon. Jag vill inte diska all disk eller packa väskan inför kommande miniturné. Jag vill inte lösa massa problem som jag inte orsakat. Men nu ska jag bita ihop och göra just allt det där ändå, för snart kommer det ljusna och bli bättre. Berlin i påsk. Det är det jag försöker se fram emot just nu, även om det ibland känns som att jag hellre skulle vilja packa en ryggsäck och ge mig av på en fjälltur alldeles själv med bara mig och min trumpenhet som sällskap. Kanske skulle underlätta för alla.

3 kommentarer:

  1. Kram från en annan på riktigt pissigt humör idag... Missförstånd och kommunikationsproblem är ju från Mordor sänt. Blä. Hoppas det reder sig. Helst utan att du behöver rota i det. ;)

    SvaraRadera
  2. Kram till dig. Känner igen känslan.

    SvaraRadera
  3. Tack fina ni. Skönt att veta att man inte är helt ensam om att känna sådär ibland :)

    SvaraRadera