fredag 22 oktober 2010

Ont Bergsjön


Vi har hört talas om snökaos och extremkyla. I Göteborg är det dock strålande sol och gänget är på väg till bilen för vår sista spelning den här veckan. Bergsjön ska vi till. Tydligen att jämföra med Malmös Rosengård, som jag tänker på var och varannan minut. Det som händer i Malmö just nu får mig att skämmas för mitt land. Ingen ska behöva vara otrygg här. Att någon eller några tar ifrån människor deras trygghet även i hemmet är fullständigt jävla vidrigt. Förhoppningsvis fattar SD-väljare i landet att partiet de röstat in i Sveriges riksdag för med sig sådana här sjuka och fruktansvärda handlingar av sinnesrubbade människor och tänker om!

1 kommentar:

  1. Ah, good ol Bergsjon! Nar jag bodde i Goteborg, uh, i slutet pa forra seklet (!) bodde vi i Bergsjon och trivdes som tusan. Om jag nansin ska bo i Gbg igen skulle jag definitivt kolla pa lagenheter i Bsjon. Bra att ni spelade dar!

    Nu maste jag visst kolla vad som hant i Rosengard medan jag varit offline den senaste manaden.
    Kram

    SvaraRadera