lördag 23 oktober 2010

Bläig

Nä, jag gillar inte att vara ledig och känna sig bläig (bläig enligt saol: lite äcklig, snorig med ömmande hals, svullen, svettig, lat, otränad och oinspirerad).

Idag valde jag dock att skita i att bli för irriterad över detta och låg kvar i sängen långt efter det att jag planerat att stiga upp. Det mest ambitiösa jag hann med innan klockan tolv var att fixa till bloggen lite. Den blev lite mer steril, men jag tror att jag gillar den såhär. Jag börjar ju dessutom bli gammal nu och jag gissar att "dress your age" gäller som stiltips för bloggar också.

Eftersom jag är bläig har jag inte gått utanför dörren än mer än för att skaka täcket på vädringsbalkongen i trapphuset. Istället har jag ätit ett helt paket bacon till frukost (äckliga fross-cravings ingår ofta i bläigheten), tittat på svenska Biggest Loser och sorterat ut alla sommarkläder ur garderoben. Det där sista måste väl ändå räknas som ett stordåd med tanke på omständigheterna! Nu återstår bara att få upp skiten på vinden...

Lyssna på mina duktia syskon på deras myspace-sidor som nu är länkade på deras foton här till höger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar