söndag 31 oktober 2010

Helguppdatering

Ja, hörnini. Det blev en dålig blogghelg detta, men det betyder inte att helgen i sig varit dålig. Tvärtom har jag haft en härlig och händelserik helg och träffat oerhört många fina människor.

Igår fick jag se Dramatens repetitionssalar på insidan och även min duktiga kärlek sjunga sin audition-sång som han ska framföra i Helsingfors imorgon. Han är verkligen osannolikt duktig den där killen jag är ihop med. Efter en lite jobbig början och några bittra tårar kunde jag också sjunga min audition-sång och det gick hyfsat tillslut. Utan pepp och kärlek hade det dock inte gått.

Sen styrde vi kosan till Gambrinusgatan där jag har spenderat så oändligt många trevliga kvällar under åren, men detta var kanske den sista?! Lillan och Keba ska nämligen flytta. Lite sorgligt, men förhoppningsvis till ett ännu bättre ställe... Hur som helst blev vi bjudna på alla möjliga godsaker (som vanligt) och det var verkligen en süpertrevlig kväll.

Idag hade jag helt missat att man skulle ställa tillbaka klockan. Det kom som en trevlig överraskning, men ändå var jag väldans seg på morgonen. Sen skedde allt i en faslig takt. Jag hann träffa min fina, fina vän Anna en kortis, och sen två flugor i en smäll med Ida och Malin som var på besök från Malmö, efter det direkt iväg på ett möte med två grabbar som jag har saknat jättemycket och som jag med all förhoppning kommer att göra ett sjukt roligt projekt med snart. Efter mötet åkte jag till Rågsved och repade mera sång inför tisdag. Överraskande nog gick det riktigt bra och jag känner mig lugnare än förut med att åka.

Jag tänker att jag åker på den här audition för min egen skull, för att det är roligt och utvecklande och modigt. Som tur är har jag ju redan ett jobb som jag älskar, så jag har inget att förlora egentligen.

Robert åkte alltså i eftermiddags och söker imorgon. Jag kommer hålla alla tummar och tår, men nu ska jag bre ut mig ensam i sängen och sakna min varma sängkamrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar