tisdag 26 oktober 2010

Lite om livet nu och sen

Åh, jag är så trött, så trött. Det gör mig lite orolig. Det kommer bli mycket mörkare, mycket kallare och jobbigare när vintern kommer med stormsteg. Nu är jag ju iofs fortfarande rätt förkyld, men vad ska jag göra annars? Träna mer borde jag göra, men det går ju inte när man är dålig. Sova är ju en annan bra grej. Det ska jag prova. Typ nu.

Vi har repvecka på jobbet nu. En ny föreställning kommer till liv och det är sjukt roligt att repa. Det gör mig så glad att vi är ett så gött gäng som jobbar ihop. Det kommer göra den här vinter väldigt mycket lättare.

En annan faktor som kommer göra den här vintern till en härlig sådan är min fina sambo. Vi har det så himla kul. Jag vaknar glad (men sjuuuuukt trött) och får gå och lägga mig glad. Det är verkligen en ynnest att få leva ihop med någon som är så rolig, kärleksfull och smart som Robbie. Förhoppningsvis tycker vi att det är lika roligt att bo ihop om 5, 15, 25 och 50 år. Om inte så kan vi kanske åtminstone flytta till Spanien och ha ett passionerat off-and-on-förhållande. Där kan vi sitta på tavernor under ljumma kvällar, dricka rödvin och röka cigarrer, förolämpa varandra högljutt medan vi försöker sno varandras pengar och sedan gå hem tillsammans ändå. Hmm, det här kanske vi kan kan göra även om det inte blir dåligt mellan oss... Synd bara att jag inte röker alls och att Robert inte tjänar några pengar som jag kan sno... än.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en film, den skulle jag vilja se! Britt

    SvaraRadera
  2. Kärleken är fint att ha, jag känner samma sak där:)
    Tror det e väldigt viktigt med sömn å bra mat, du kan ju alltid prova ljuslampa, sen finns det ett ljuscafe, vi hornstulls strand :) det kan va uppiggande en morgon när det e svart ute :)
    Men tänk dej att gå och lägga dig lite tidigare än planerat :) det funkar för mej
    Kram Åsa

    SvaraRadera