fredag 23 juli 2010

Sex & the cleaning

Jag har just sett fem avsnitt av Sex and the City (jag vet, jag är fast i gamla mönster, alla andra kollar Mad Men, Ingen bor i skogen och andra nya tuffa serier... men... nä... liksom... inte jag) samtidigt som jag har rensat upp tre kartonger, size giganto, med kläder som jag haft på vinden. Passade på att rensa litegrann i min befintliga garderob också och resultatet är fantastiskt. Tre lådor har blivit EN!

Dock har jag ju också varit tvungen att ta ur några kläder ur kartongerna och lägga i mina lådor här i lägenheten... Det är ju mindre bra eftersom jag försöker göra plats för killen som flyttat in här...

Men ett litet steg på väg är faktiskt att göra sig av med en och en halv kartong gamla trasor som jag inte använder längre. Så får man faktiskt se det. Nu finns det ju plötsligt jättemycket mer plats på vinden om inte annat.

Säga vad man vill, men Sex and the City funkar fortfarande alldeles utmärkt som sällskap när ens bästa tjejpolare (ni vet vilka ni är) inte är i stan (eller är i stan men repar häckarna av sig inför höstens fetaste musikal. Ni vet också vilka ni är.), och killen är ute med sina bästa tjejpolers. Man känner sig helt enkelt inte lika ensam.

Bara lite ensam. Och hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar