måndag 26 juli 2010

Nytt tillhåll, ny hobby, nygammal längtan


Soffan, mitt nya heta tillhåll. Efter jobb i Gallerian (som var riktigt roligt), spontan-middag på Rival med Em och Charlie och ett glas vin med Jonia är det kanske inte så konstigt att soffan lockar mer än vanligt. Men det är ju också här jag kan ägna mig åt min nya hobby: dvd-tittande!
Jag skäms inte ens över att ha fått en hobby ca 15 år för sent. Så uppslukad är jag fortfarande av min egen mysfaktor och den tidigare idag avslutade Pride & Prejudice-marathontitten som blev startskottet för min nya hobby.

Dagen har gått fort och nu är det bara två dagar kvar innan jag blir sambo igen. Helst skulle jag dock vara i min födelsestad Skellefteå just nu. Där är mamma, mormor och lillasyster och har det mysigt. Jag får nöja mig med att bara längta upp. Längta efter dem alla tre. I augusti kommer jag kanske kunna åka upp själv men det känns som så långt bort. Jag vill vara där nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar