onsdag 21 juli 2010

Ett leende inuti

Saker som har fått mig att le inombords den här veckan:

  • När två "coola killar" var inne på ICA samtidigt som jag och den ene klämde på massor av persikor och beklagade sig för den andre. "- Fan asså, de här persikorna är inge bra! De har aldrig bra frukt här. På Hemköp har de alltid bra persikor... De ska va såhär lagom mjuka och dofa mycket. De här doftar fan ingenting!" Sen när han märkte att jag stod nära verkade han lite förlägen att han uttalat sig så mycket om persikor och försökte genast låta lite coolare och stöddigare. Men det behövde han ju verkligen inte. Jag hade redan tagit honom till mitt hjärta. Så himla fint. Jag har den största respekt för människor som är kräsna med sin frukt. Det är jag med.

  • En mamma och en dotter som fnissade sådär mycket att det inte går att stoppa. Åt vad vet bara de. Ett riktigt sånt där familjefniss fullt av kärlek och samhörighet.

  • En flicka som sprang det fortaste hon kunde så att hennes turkosblå Foppa-tofflor höll på att flyga av och knocka någon av stammisarna på Snövit på Ringvägen. Hennes leende gick från öra till öra och hon slängde sig slutligen i armarna på en skäggig man med gitarr. "-PAPPA! Jag har saknat dig!"

  • Mina syskon kommer simmande efter mig. Solen lyser i vattnet och på deras fina likadana frisyrer som jag har klippt. Glada, trygga, vackra och med bus i mungipan.

  • Mitt hjärta vaknar och så fort han fått syn på mig visar han alla sina vita tänder och säger "-Åh baby, vad söt du är (fast jag ser ut som Påsen i Trasdockorna), ska vi inte kramas lite?"
Påsen, i fluga längst till höger....

Vad har fått dig att le den här veckan?

5 kommentarer:

  1. Min älskade syster Carolina, har fått mig att le så det ska räcka ett tag, och ett bubblande skratt från min älskade dotter och hennes far som busar, medans jag diskar, i rummet bredvid.

    Och så ler jag lite åt mitt kassa berättarskap , i kontrast till ditt, (men det har jag liksomm accepterat)...

    SvaraRadera
  2. Vad fint. Jag inspireras och bloggar om ämnet och länkar till dig.. (så mina 11 läsare kan läsa) :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket mysigt inlägg..! Blev helt varm.
    En ny person i min tillvaro har fått mig att le nästan konstant den här veckan. =)

    SvaraRadera
  4. Maria NR: Ditt berättarskap är ju underbart! Jag blev också alldeles bubblig av att bara tänka på Mirahs förtjusta skrattjut.

    Maria: Tack fina du!

    Annika: Gud va spännande! Tell me more, tell me more like does he have a car ;)

    Nä men seriöst... har han det? Har han bil?

    SvaraRadera
  5. "you know I'm crazy about you", fast jag inte alls visste det. men nu vet jag... och johns filmer på doris på fejjan.

    SvaraRadera