lördag 17 juli 2010

Mat och vänner

STOPP OCH BELÄGG! Om du vill läsa det här inlägget i rätt ordning så ska du scrolla ner till slutet och läsa nerifrån och upp. Min dator gillar att lägga bilderna i fel ordning och jag orkar inte göra nåt åt det, så om vi alla hjälps åt så blir det lätt och rätt ändå, ok? Detta är en blandning av en herrans massa bilder från senaste tiden.
För man vill ju inte visa trosorna för folk bara sådär!
Och nu är vi hemma och ska snart åka till Malmö igen. Jag borde packa men kan bara snurra omkring och irritera mig över att jag inte är några centimeter kortare så att jag kunde ha den här klänningen.
Och några andra som gör det är Matilda och Emil som jag träffade på Hellasgården dagen efter. Vad som hände med bilden på dem vet jag inte... Den måste ha försvunnit. Deras medhavda chokladtårta var bland det godaste jag smakat!

De lagar mat i världsklass!

Käraste, finaste Andreas och Nicole som ska gifta sig snart!
Och sen var vi plötsligt hemma igen. Eller nästan hemma. På våra vänners balkong.

Efter VM-finalen blev det nattbad.
Paradis-Oskar, världens bästa!
Jag grät nästan hela tiden för att det var så fint och sorgligt och vackert. Favoriten i år var nog Rasmus på Luffen när de kommer hem till Martina. Så SJUKT bra!
Och min gamla miljö...

Fina fröken Alva.
Astrid Lindgrens Värld såklart!
För nu skulle vi till samma ställe som den här lilla flickan... Kan ni gissa?
Och vi var glada och trötta och pirriga.
Tvås tyckna Malin. Och massa kakor.
Och världens finaste vänner.
Och sen blev det Vimmerby och den vackra sjön Nossen.
Efter att ha glömt mina scenkläder i Malmö fick jag ta en kjol ur kostymförrådet men sen rockade vi som aldrig förr.
Matilda hade ju även med sig vår bandbebis Vincent. Söt värre.
Och väl framme repade vi in Matilda i vår spellista.
Men sen då? Vad hände sen? Jo! Då fick jag och Robert hastigt och lustigt låna Rickards bil och ännu en gång styrde vi kosan söderut. Nu med samma Sommar-program i öronen och med smält choklad som färdkost.
Sen gick vi hem igen, jag kände mig tuff som fick gå med värsta ungdomsgänget!
Efter matchen var kusinerna tvungna att kramas lite i gräset.
Och när det blev ännu en ny dag spelade vi kubb med Rickard och Ida och mamma. Becks var på spexhumör.
När gästerna hade gått hade vi lite syskonkärleksmys.
Älskade Camilla och Rune! De kom precis som lillasyster just från Roskilde-festivalen.

Sen blev det kväller och lillasyster kom hem och vi fick finbesök från Köpenhamn.
Efter en lång och spännande match kammade Jakob hem segern och blev såhär glad. Mallgroda!
Det var dödligt varmt på uteplatsen och då kom sombrerosarna, som vi köpte i Mexiko för massa år sedan, väl till pass.
Dagen efter spelade vi 500 med den fina fotbollskortleken.
Och satt ute och drack vin och pratade tills myggen åt upp oss.
Hemma hos mamma gjorde vi mycket och god mat. T.ex halloumi.

Vi kunde nämligen bada dagen efter också. På Skavlöten, med världens sötaste mamma.

Här börjar alltså bildorgien. Med bad. Bad i Rålambshovsparken. Inte visste vi då att värmen och solen tänkt stanna ett bra tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar