söndag 28 november 2010

Söndagsångest

Åhh... nu är det en såndära konstig och jobbig dag. Jag är ledig men har ångest för massa saker som jag inte riktigt kan definiera. Robert är på jobbet och åker sen på en liten spännande trip och egentligen skulle jag kunna göra massa bra och nyttiga saker nu när jag är alldeles själv. Men istället är jag fast i pyjamas och soffa och är stressad över allt jag borde göra.

Kollade på the Last Bounce för andra gången på tv och fick ångest av det också. Jag grinar som en bäbis på slutet när de har kört sista showen och blir alldeles ledsna över att det är slut. Jag får alltid ångest av när eror tar slut... Gillar inte när människor måste lämna varandra.

Det snöar och snöar och snöar utanför fönstret och det är så himla fint men jag kan inte hjälpa att jag längtar till solen. Har tittat lite resor nu till julen bara på skoj... Vi kan inte åka nånstans eftersom Rob jobbar, men åhhh, vad lockande det är. Tänk att få känna värmen mot huden, lapa sol med alla sinnen och bli lite brun mitt i vintern. Det skulle jag inte tacka nej till nu, men jag är samtidigt glad att vi jobbar så pass mycket nu att vi kommer kunnagöra allt sånt där mysigt lite längre fram... Visst?

2 kommentarer:

  1. Å älskling. Alla kan ha lite söndagsångest, och vinter-blues. Det är mänskligt och oundvikligt tror jag. Och det är jobbigt när saker tar slut och man måste skiljas från människor man tycker om. Men det finns också personer du är fast med hela livet. Som kommer bry sig om dig och finnas i ditt liv alltid på ett eller annat sätt. Jag tror du har väldigt många sådana runt omkring dig, och det kan vara skönt att tänka på. Puss

    SvaraRadera
  2. Åh jag är precis likadan när det gäller eror som tar slut..! Det är vemod i kvadrat och lika jobbigt varje gång. Även om man vet att man ses igen så är det inte detsamma... Både fint och ångest.
    Hoppas det känns bättre snart..! Kramar!
    (Å du, "borde" är bara hittepå. Finns inte. Är du ledig så var ledig och ta hand om själen..!)

    SvaraRadera