lördag 27 november 2010

Pigg som en mört

Åhh, idag känner jag livet i mig, som Madicken skulle sagt.

Det är min alldeles egna lediga lördag. Snön lyser vit utanför och nyss var faktiskt himlen alldeles blå. Det här med att jobba ganska mycket för med sig ett ganska intressant fenomen; det s.k. "Sömn less is more-fenomenet". Trots att jag är ledig vaknar jag nu mer efter åtta timmar, sharp. Skönt att göra nåt av dagen men på eftermiddagen brukar tröttheten slå till som ett baseballträ mitt emellan hjärnhalvorna. Vi får väl se hur det blir idag.

Jag försökte faktiskt somna om. Låg kvar i sängen och klappade på min sängkamrat. Tio minuter frenetiskt klappande senare tar min halvsovande sängkamrat vänligt men bestämt bort min hand och viskar "jag älchskaaar dee..." innan han vänder sig om helt med ryggen mot mig... Kärleken i sitt esse...

Nu ska jag iallafall göra premiärfrukost åt mig och min sängkamrat, sen kanske hinna gå och träna, sen hinna fixa i ordning lite innan Yai-Li kommer hit på premiärglögg och sen skynda iväg och applådera H.C. Andersen-mästerverket och min polyp till pojkvän (alltså... han spelar polyp på riktigt...).

Vad ska ni göra av denna kosliga dag?

2 kommentarer:

  1. âh, premiär!! Hálsa polypen frân mig.
    Massa klacksparkar frân Barcelona och Becka

    SvaraRadera