måndag 22 november 2010

Måndag på hemmaplan

Idag har vi spelat Puss och Snusk i Sickla på den alldeles underbara Dieselverkstan. Sist jag var där gjorde vi audition till Jakten på Julia och det var flera dagar av sång, dans och teaterprestationer som betraktades både av juryn och av tv-kamerorna. Hela min upplevelse av den där perioden var ju väldigt positiv och jag blev lite nostalgisk.

Föreställningen gick riktigt bra och sen var jag faktiskt lite ledig på eftermiddagen. Då passade jag på att sova... Typiskt va, när man väl har några timmar att göra ärenden på och så... Men sen tog jag mig i kragen och gick och slogs lite på Body Combat. Det var sjukt längesen jag tränade på riktigt, men härligt att ta ut sig helt och känna att konditionen faktiskt finns kvar. Inte musklerna i benen riktigt, men de får jag jobba på innan julledigheten.

Det som tar upp alldeles för mycket tankekraft för mig nu är ett svar från ett land där man badar mycket bastu och där det finns mjuka, vita troll med svans och stora nosar. Alla har fått svar nu verkar det som. Alla utom jag. Jag tror ju såklart att det är ett nej då, men så länge jag inte fått det bekräftat så går jag ju lik förbannat och hoppas lite. Jag är bortglömd helt enkelt. Tråkighet.

Nu sitter jag och Rob i soffan och äter juleskum (ok ok ok, JAG äter juleskum och Robbie pluggar text...), nästa vecka är det tydligen första advent. Sen kommer det gå tio minuter och sen är jul och nyår slut. Nu gäller det att börja mysa i 140 km/h.

Med såna här klipp t.ex:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar