måndag 8 november 2010

Ett trött inlägg från en trött hjärna



Söndagar är ju egentligen jättebra att blogga på för de flesta är lediga och har tid att läsa ens inlägg. Eftersom jag inte själv var ledig idag hade jag dock inte tid att skriva nåt. Jag orkade liksom inte heller. Tröttheten blir alltmer påtaglig nu och det känns tungt att inte ha en längre ledighet inom en snar framtid. Efter de här mastodontveckorna utan helg är vi lediga på lördag men jobbar igen söndag.

I morse vaknade jag tio minuter innan tunnelbanan mot Hagsätra skulle gå. Som tur var hann jag, men det var på håret. Det är roligt när jag väl kommer till jobbet. Jag älskar verkligen mitt jobb, men jag är trött. Och de andra är trötta. Det börjar märkas nu.

Efter jobbet mötte jag upp Rob och vi gick tillsammans till Skogskyrkogården. Det är nästan overkligt vackert där under allhelgona-helgen med tiotusentals ljus och gravlyktor. Sen åkte vi hem och åt soppa och nybakt bröd som Robbie gjort. Han får dra det tyngsta lasset hemma nu när jag jobbar hela tiden. Snart hoppas jag kunna ändra på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar