söndag 28 november 2010

Ljus i vintermörkret

Konstig dag idag. Den märkliga oron jag hade i kroppen ville verkligen inte ge med sig. Inte fick jag nåt nyttigt gjort heller. Men som två kloka och fina människor kommenterade på förra inlägget så behöver man ju verkligen inte alltid vara så förbannat nyttig.

Tillslut gick jag iallafall ut i snålblåsten och letade julklappar. Tyvärr kom jag hem tomhänt men då hade klockan hunnit bli så mycket att jag skulle bege mig iväg på ett Body Balance-pass. Det var typ två år sedan jag var på något liknande, jag gillar mer att få upp flåset och känna musklerna bränna lite när jag tränar, men just idag kändes det som att det var balans i kroppen jag behövde. Passet var härligt och verkligen passande för mitt humör. Dessutom var det nåt problem med värmen så det kändes som ett bikram-yoga-pass.

Direkt efter passet åkte jag hem till Jonia där det bjöds på ljuvlig kycklinggryta, glögg och hemgjord rocky road (typ som kuckelimuck-medicin, allt gott man kan tänka sig i ett och samma godis) och trevligt sällskap såklart. Innan var jag lite opepp eftersom jag var på ett så avigt humör, men det var verkligen som ett litet ljus i vintermörkret och nu känner jag mig gladare igen.

Robbie - kick some ass! Jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar