tisdag 30 juni 2009

Under bältet

Igår sa en kvinna som jobbar i baren på stadshotellet att jag var så slående lik en kvinnlig skådespelerska.... Hon kunde inte komma på vem det var men det var en blondin i 40-årsåldern (hmmpf). Jaja, väl ute vid bordet började vi ju gissa på diverse skådisar och jag fick höra allt från Suzanne Reuter och Katarina Ewerlöf till Scarlett Johanson (den sistnämnda var det jag som propsade på att det borde vara, trots att hon varken är svensk eller 40...)
Nästa gång jag kom in och skulle beställa hade hon kommit på vem det var...

REGINA LUND!

Sveriges flummigaste brud. Skådespelerska... nja, jag vet inte... Barkvinnan tyckte iaf att hon var snygg så jag får väl hålla tillgodo med den lilla ursäkten till en tröst över att ha blivit över 40, en hippie-wannabe, sist i melodifestivalen 2006 och en pretty sucky skådis på en kväll. Tack Vimmerby.

Här kan ni döma själva:

3 kommentarer:

  1. Det finns likheter Josefin, det finns det..! =0)

    SvaraRadera
  2. Hon har också en blogg på blogspot: reginalundochfrihet.blogspot.com - där har du en likhet. Hon har gjort en musikvideo som heter Bartender.(Det är därför hon har goodwill hos bartendrar.)Hon har iofs också en blogg på bloggfamiljen och därifrån hämtar jag följande levnadsråd: (ett urval av många, många)

    “Assist everyone.
    Be happy. Be a dynamo of irrepressible joy.

    Precis som du är. ;-)Cool Cat

    SvaraRadera
  3. Förtydligande: Du är inte alls som Regina Lund. Jag menade bara att du är som "a dynamo of irrepressible joy". Fast egentligen tycker jag bara att du ofta är en glädjespridare. (Det där uttrycket låter mer som en Duracellkanin.)
    Cool Cat

    SvaraRadera