söndag 7 juni 2009

Ultimatum, svammel och EU-röstning

Nu är det verkligen dags att sova.

Jag har just sett en jättefin film som heter Once, tillsammans med Alex och Andreas. Sen har jag och Alex och Jerry pratat kvällsprat i köket.

Det var längesedan jag kände mig såhär utarbetad och därför borde det vara enklaste saken i världen att bara lägga huvudet på kudden och somna bums.

Dock har jag huvudet fullt av kval och om vad som är rätt och fel. Och vem bestämmer vad som är rätt och fel? Det verkar vara olika för alla. Jag vet inte ens var jag står själv längre.

Jag har fått ett ultimatum som känns som en kniv i hjärtat (och samtidigt en i ryggen). Jag önskar att jag kunde somna nu och vakna någon helt annanstans imorgon. Utan krav från alla håll om hur jag ska vara för att behaga just den som ställer dem.

Jag har åtminstone röstat. Det är jag stolt över att jag hann med. Då har jag iaf behagat mig själv en smula.

1 kommentar:

  1. "Du ska inte göra det du tror världen behöver,du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger."

    Ge det bara tid vännen, insikten kommer när tiden är inne. Kram!

    SvaraRadera